Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. február 8. 16:05 Élet, Tech

Nehezebb lesz pénzt csinálni a YouTube-ból

A legnagyobb közösségi videómegosztót az elmúlt években számos amatőr tudta sikeresen felhasználni arra, hogy ismert médiaszemélyiséggé váljon, aki meg is tud élni a videós posztjaiból. A rendszer ugyanis úgy van kitalálva, hogy a nézettségtől függően a YouTube megosztja a videó előállítójával azt a bevételt, amelyet a hirdetők hagynak nála. A kezdők számára is elérhető jó világnak azonban vége lehet, mert a YouTube alaposan szigorított a pénzmegosztás feltételein.

Ahhoz, hogy valaki olyan hirdetést tudjon csatolni a videójához, amelyből ő is részesedhet, ezentúl az utolsó 12 hónapban legalább négyezer óra nézettséget kell produkálnia a saját csatornáján, és legalább ezer előfizetővel is rendelkeznie kell. Ez összességében eléggé megnehezítheti az induló hobbivideósok dolgát.

Sophie Bishop, a University of East London PhD-hallgatója szerint a szigorítás oka, hogy a YouTube nagy hirdetői kikényszerítették a változtatást, mert aggódnak a hirdetéseik kontroll nélküli elhelyezése miatt. A Lidl és a Mars például nemrég azért hagyta ott a csatornát, mint hirdetési felületet, mert a reklámjaik számukra üzletileg kedvezőtlen kommentek környezetében tűntek fel. A Pepsi és a Walmart is hasonló okból, a gyűlöletbeszédek miatt szakított a YouTube-bal.

Az elmúlt időszak botrányai csak tovább rontották a csatorna hírnevét a hirdetők körében. A fotónkon is látható PewDiePie, a legnagyobb nézősereget vonzó vlogger (polgári nevén Felix Kjellberg, aki a saját videójátékozásának kommentálásával futtatta fel karrierjét) például rasszista megszólalása miatt került bajba. A szintén nagyágyúnak számító Logan Paul pedig azért, mert vihogva mutatta be egy öngyilkos holttestét, és ez még úgy is óriási vihart kavart, hogy a videó hitelessége körül elég sok a bizonytalanság.

A hirdetők mindenesetre nem szeretnének kockáztatni, és abba az irányba próbálják terelni a csatornát, hogy növelje a belépési küszöböt, és kontrollálja a tartalmak és a hirdetések párosítását. Mivel a YouTube maga is a hirdetőkből él, érthető, ha enged a nyomásnak, ám ez alapvetően változtathatja meg a csatorna elfogadottságát. A YouTube ugyanis nem győzi hangsúlyozni, hogy nem úgy működik, mint egy tévécsatorna, és ennek az arculatnak a fenntartása létfontosságú számára, hiszen többek között ezzel a szabadossággal különbözteti meg magát a hagyományos médiumoktól.

A YouTube rengeteg olyan tartalmat fogad be, ami a hagyományos médiában kevésbé tud érvényesülni. Ilyenek például az LMBT (vagyis a szexuális és nemi kisebbségeket képviselő) közösség csatornái, amiknek jelentős követőtábora alakult ki. A YouTube-nak azonban valahogy kezelnie kell az abból adódó kihívást, hogy a hirdetők egy része nem szeretne például ilyen kontextusban megjelenni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Tech hirdetés közösségi média videó vlogger YouTube Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.

G7.hu
2024. november 19. 09:27 Élet

Szentkirályi Balázs-díjat alapít a G7

A G7 szerkesztősége, volt munkatársai díjat alapítanak a tavaly elhunyt Szentkirályi Balázs emlékére, aki a G7 2017-es alapítástól súlyos betegségéig a gazdasági portál vezérigazgatója, szerkesztője volt.

Vermes Nikolett
2024. november 17. 06:09 Élet

Milyen esélyekkel indul egy elhagyott csecsemő a magánkórházban születetthez képest?

Szerető családban eltűnhetnek a kezdeti viszontagságok következményei, de fontos, hogy minél kevesebb időt töltsenek átmeneti körülmények között.

Fontos

Hajdu Miklós
2024. november 21. 14:01 Vállalat

Éledezik az európai autópiac, de több ezer ember állását ez már nem menti meg

Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.

Stubnya Bence
2024. november 21. 10:31 Adat, Közélet

Fogy a levegő a jövő évi magyar gazdasági növekedés körül

1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.