Komoly vállalásra kényszerült néhány hónapja a Snapchat, az amerikai tinédzserek kedvenc közösségi platformja. Mivel nem volt túl sikeres az új felhasználók bevonzásában, az applikáció mögött álló Snap úgy döntött, hogy teljesen átszabja a felhasználói felületet. Ez önmagában is kockázatot jelentett, ugyanis a felhasználók jellemzően nem szeretik a változást.
A Snap friss negyedéves jelentése alapján azonban nagyon jól sikerült a redizájn. A könnyebb és logikusabb használat érdekében letisztultabb lett a Snapchat felülete, ami már elkülöníti az ismerősök posztjait a médiatartalmaktól. Ahogy korábban írtuk, a változtatás amiatt tűnt neccesnek, mert a fő felhasználó csoportnak, az amerikai tiniknek szórakoztató volt a korábbi, némileg kaotikus felület, és intimitást adott, hogy szüleik távol tartják magukat tőle.
A friss jelentés alapján 2017 utolsó negyedévében 8,9 millióval nőtt a napi szinten aktív felhasználók száma, ami a legnagyobb növekedés 2016 harmadik negyedéve óta. A Snapchat 187 millió aktív felhasználójával azonban így is jelentősen lemarad az 500 milliós Instagramtól és az 1,4 milliárdos Facebooktól.
A felhasználói tábor bővülésének köszönhetően a vállalat jelentősen növelni tudta árbevételét, amely a legutóbbi negyedévben 286 millió dollárt ért el. Ez 30 millió dollárral több a vártnál, és 72 százalékos növekedés az előző évhez képest. Szerdán, a gyorsjelentés közzététele után a Snap-részvények árfolyama 45 százalékkal, 20 dollárra nőtt, ami nyolc havi csúcsnak felel meg.
A Market Watch-nak azonban több elemző is szkeptikusan beszélt a Snap-részvények jövőjéről. Szerintük ugyan több pozitív fejlemény is kitűnik a friss jelentésből – mint az új felhasználók megjelenése, vagy az árbevétel növekedése -, de összességében a vállalat továbbra is veszteséges, és szerintük kétséges, hogy a Snapchat képes lesz-e aktivizálni a régi felhasználóit.
Tech
Fontos