Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2017. november 8. 10:12 Tech

Bajba kerül a Snapchat, ha nem tudja megoldani, hogy ne csak az amerikai tinik imádják

Hiába adtak le alaposan az elemzők a várakozásaikból, a Snapchat nevű közösségi médiás alkalmazás mögött álló cégnek, a Snapnek még ezeket a számokat sem sikerült teljesítenie a legutóbbi negyedéves jelentése szerint.

Ahogy a Financial Times is rámutat, az aktív felhasználók száma az elmúlt három hónapban mindössze 5 millióval nőtt, a bevétel pedig éves összehasonlításban 126 százalékkal emelkedett, ám ez egy hasonlóan ambiciózus amerikai tech cégtől harmatgyenge teljesítmény.

A Snapchat fantasztikusan jól teljesít egy szempontból: továbbra is az amerikai tizenévesek kedvenc kép- és videómegosztó szolgáltatása. Egy átlagos amerikai felhasználó naponta 25-ször is ránéz az üzeneteire. 

A probléma mégis súlyos, és egy tőmondatban összefoglalható: rajtuk kívül mások nem fogékonyak a szolgáltatásra.

A Snap ezért azt tervezi, hogy átszabja az applikációt a könnyebb és logikusabb használhatóság érdekében. Ezzel azonban ingoványos talajra érkezik, az amerikai tinik ugyanis jórészt pont azért szeretik a Snapchatet, mert számukra a használata szórakoztató, és legfőképpen a szüleiktől is mentes övezetben érezhetik magukat. A Snapnek most úgy kellene átalakítania magát, hogy ez az intimitás megmaradjon, ám valahogy a szülők mégiscsak rászokjanak, tipikusan a Facebook mellé, vagy inkább helyette.

Evan Spiegel, a Snap alapító-társtulajdonosa előre figyelmeztetett, hogy az átalakítás rövid távon várhatóan minden tekintetben felbolygatja majd az üzletmenetet, de azzal nyugtatta a munkatársait, hogy végső soron a Snapchat eddig is az állandó, csak kevésbé látványos változásokban élt.

A részvényesek azonban már most is zaklatottnak érezhetik magukat, a márciusi tőzsdei bevezetéskor a papírjaik 24,5 dollárt értek, most azonban csak 13-ért tudnának megválni tőle. Ők valószínűleg csak döbbenten nézik, hogy Spiegel az átalakítással egycsapásra szinte minden eddigi stratégiai döntést átírt.

A Snap egyébként óriásit bukott a Spectacles nevű videókamerás szemüvegével. A raktárban 40 millió dollár értékben porosodnak a szemüveg alkatrészei, mert a kezdeti lelkesedést látva Spiegelék azt hitték, nagy lesz a kereslet a termékre, és alaposan berendeltek. Ezt azonban végül még az amerikai tinik sem ették meg, és bár a Spectacles eddig 20 millió dollár bevételt termelt, a 40 milliós raktárkészletet most le kellett írni a könyvekben.

Fotó: AFP/Europress

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech Evan Spiegel Snap Snapchat Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Pintér Róbert
2024. március 15. 04:36 Tech, Világ

Már most is nyomasztó a totális megfigyelőrendszer Kínában, de lesz ez még rosszabb

Az új technológiák lehetővé teszik egy digitális szörnyállam létrejöttét, Kína egyre inkább annak intő példája, hogyan ne akarjunk társadalmat építeni.

Hidi János
2024. március 9. 04:36 Tech, Világ

Vihar előtti csend van az elektromos autók piacán

Az év végén látott számokból sokan azt a következtetést vonták le, hogy mégsem zajlik olyan gyorsan a villanyautós átállás, de ez csupán átmeneti lassulás.

Bucsky Péter
2024. március 8. 14:42 Támogatói tartalom, Tech

Magyar gyártású midibuszokkal tehető népszerűbbé a közösségi közlekedés

A hazai gyártású Mercedes-Benz Sprinterek átvették a vezető szerepet a midibuszok piacán.

Fontos

Elek Péter
2024. március 27. 04:34 Pénz

Tényleg olyan fantasztikus a világ első számú sztárrészvénye?

Eddig nagyon jó és meggyőző sztori volt az Nvidia, de merész dolog azt feltételezni, hogy növekedése a következő években is töretlen marad.

G7.hu
2024. március 26. 19:00 Közélet

Új tulajdonoshoz kerül a G7

A Telex vezetői által alapított Gazdrovat Kft.-hez kerül a G7 gazdasági portál.

Pálos Máté
2024. március 26. 16:40 Adat, Élet

Sokkal többe kerültek az adófizetőknek a Most vagy soha! első heti nézői, mint a Kincsemé

Nézőszámban az első héten nagyjából sikerült elérni a Kincsem szintjét, az állami támogatáshoz viszonyítva azonban más a helyzet.