Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2020. május 18. 12:33 Vállalat

Új modell az Alzánál, másokkal összeállva jóval olcsóbban lehet vásárolni

A hirdetési politikáját egy idegesítően rikácsoló zöld UFO-figurára alapozó cseh gyökerű webshop, az Alza új üzleti modellt vezet be. Mostantól ismerősökkel összeállva, azaz csoportosan vásárolva jóval olcsóbban meg lehet vásárolni egyes termékeiket.

Az új modellt egyelőre Szlovákiában és Csehországban vezetik be tesztüzemben, és a cseh anyacég közleménye szerint „hamarosan” Magyarországra és Ausztriára is kiterjesztik a rendszert. Az Alza szerint akár több tízszázalékos kedvezményt is el lehet érni a csoportos vásárlással. A kedvezmény mértéke a termék típusától és a csoport létszámától is függ.

A közleményben szereplő példa alapján az Alza egyik powerbankjének (külső akkumulátorának) ára 30 százalékkal lesz olcsóbb, ha tíz ember áll össze, és 15 százalékkal, ha öt. A vásárlás menete így néz ki:

  • A csoportosan megvásárolható termékeket egy piktogram fogja jelezni.
  • A termékre kattintva jelezni kell a csoport létszámát, majd ezután online kell fizetni a termékért (csak azért az egyért, amelyet saját magunknak veszünk).
  • A rendszer automatikusan megőrzi a termékeket a kért mennyiségben, a foglalásról pedig egy linket generál.
  • A linket kell megosztani a közösségi oldalakon vagy például e-mailben, csak ezen keresztül lehet csatlakozni a csoporthoz.
  • Minden csatlakozó egyesével utalja át a termék árát, amelyet az Alza akkor postáz, amikor a csoport utolsó tagja fizet (egy csoportban legfeljebb húsz ember lehet).

Ha nem jön össze a megjelölt határidőig a teljes csoport, a tagok vagy kipótolják az eredeti és a csoportos ár közötti különbséget, vagy visszakapják az elutalt pénzt.

A social shoppingnak (azaz közösségi vásárlásnak) nevezett modell az elmúlt években egyre nagyobb teret nyert az e-kereskedelemben. Ez az ismerősökkel való online plázázás élményét és kedvezőbb árakat kínálva számos vásárló számára lehet vonzó.

A közösségi vásárlás azonban a kereskedők számára is több szempontból előnyös. Elsősorban nagyon értékes erőforrásokhoz juthatnak hozzá: adatokhoz a vásárlási szokásokról, preferenciákról, valamint a vásárlók környezetéről, ismerősi köréről. 

Emellett azért is érheti meg egy kereskedőnek a közösségi vásárlás, mert az ár-összehasonlító oldalakat böngésző, legolcsóbb helyeket megcélzó emberek egy részét lojálisabb vevővé teheti a csoportos kedvezmények miatt nehezen verhető árak révén. 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAkkora lett az Alza, mint a magyar Auchan, és nálunk nő a leggyorsabbanA tavalyi bevétel megközelítette a 30 milliárd cseh koronát, vagyis a 400 milliárd forintot, és még mindig kétszámjegyű a növekedés.

A közösségi oldalakon vagy e-mailekben terjedő partnerkeresések emellett komoly ingyen marketinget jelenthetnek egy oldalnak. A webshopok magasabb látogatószáma pedig értékesebb reklámfelületet ad az e-kereskedőnek.

Az online ajánlások révén tehát a kereskedő olyan információkat szerezhet meg, amelyekre esélye sem lenne a bolti eladások esetén. Lényegében online és a kereskedők számára lekövethetően megvalósul az egyik legértékesebb marketingeszköz, a szájról szájra terjedő hír.

Az 1994-ben alapított Alza a legnagyobb e-kereskedő Közép-Európában. Tavaly 29,3 milliárd cseh korona (375 milliárd forint) bevételt ért. Tavaly 17,6 százalékos volt a bővülése, ezen belül Magyarországon 69 százalékos.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Alza Csehország e-kereskedelem közösségi vásárlás Szlovákia Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. május 1. 04:34 Élet, Vállalat

Hogyan lehet olcsóbb az Afrikából ideszállított eper, mint a magyar?

Az semmi, hogy a görög-spanyol-egyiptomi szamóca olcsóbb, mint a magyar, de lassan a német-holland-belga is az lesz, ha nem fejlesztjük sürgősen az ágazatot.

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Fontos

Mészáros R. Tamás
2024. május 2. 04:32 Világ

Egyre több az elektromos autó, egyre több a panasz is Kínában

A kínai vásárlók nagyobb hatótávolságot és jobb tölthetőséget várnak, nő az elektromos autókkal elégedetlenek aránya. Délkelet-Ázsiában ugyanakkor egyre jobban megy a biznisz a kínai gyártók számára.

Váczi István
2024. április 30. 04:37 Világ

Olyan lehetőség előtt áll az orosz hadsereg Ukrajnában, mint utoljára két éve

Nem sikerült kihúzniuk az ukránoknak jelentősebb területveszteség nélkül a lőszerutánpótlás és létszámbeli erősítés beérkezéséig, és az is kérdés, nem kerülnek-e még nagyobb bajba.

Bucsky Péter
2024. április 29. 04:33 Adat, Élet

Külföldi polgármestert is választhatna több magyar település a nagy arányuk alapján

Nem feltétlenül ott él a legtöbb külföldi állampolgár Magyarországon, ahol azt a gazdasági fejlettség alapján várnánk.