Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. január 30. 10:19 Vállalat

Akkora lett az Alza, mint a magyar Auchan, és nálunk nő a leggyorsabban

Bármennyire is megosztóak az Alza reklámjai, a fejhangon nyüszítő UFO mögött álló kereskedelmi modell működik: a cseh gyökerű regionális multi tavaly 29,3 milliárd cseh korona bevételt ért. A cseh Forbes kiemeli, hogy a társaság növekedése ismét kétjegyű volt, ezúttal 17,6 százalékos, ám Magyarországon 69 százalékos volt a bővülés.

A konkrét számokat a cég nem árulta el, de nyilvánvaló, hogy Magyarországon alacsony értékről nőtt nagyot, és összességében még így sem nálunk szerzi bevételének jelentős részét. Ez abból is látszik, hogy a csoportszintű növekedés úgy jött össze, hogy a 69 százalékos magyar ugráshoz 16 százalék alatti cseh és szlovák bővülés párosult (vagyis a növekményhez a magyar egység abszolút értékben csak kevéssel járult hozzá).

Az Alza egyébként nagy előnnyel vezet a cseh online piacon. Úgy számolnak, hogy az ottani második helyezett CZC éves forgalma egyenlő volt az Alza növekedésének értékével, vagyis csak 5 milliárd korona körül lehetett.

A magyar kiskereskedelmi piacot a Trademagazin legutóbbi, 2018-as adatai szerint a Tesco vezette 769 milliárd forinttal, az Alza átszámolva közel 400 milliárdnál jár, ami több, mint a magyarországi Auchan (7. helyre elég) 2018-as bevétele.

A GKI Digital és az Árukereső felmérése szerint a teljes magyar online kiskereskedelmi piac összesített forgalma nettó 425 milliárd forint volt 2018-ban, vagyis alig több, mint az Alza 2019-es csoportszintű bevétele.

Egy másik cseh e-kereskedő január közepén indította el szolgáltatását élesben Magyarországon, róluk még decemberben írtunk.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkIndul Budapesten a Kifli.hu: a csehek ott támadják a Tescót és a társait, ahol a legjobban fáj nekikViccesen hangzó neve ellenére komoly cseh online élelmiszerbolt jelenik meg Budapesten. Mit kínálnak és hogyan lehetnek nyereségesek ott, ahol minden versenytársuk csak égeti a pénzét?

Vállalat Alza kiskereskedelem online kiskereskedelem Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2020. augusztus 8. 07:03 Élet, Vállalat

Időutazás a közelmúltba: a golyórágó diadalútja Magyarországon

Kicsit kemény volt és kicsit hamar elment az íze, de igazi szocialista slágertermék lett Magyarországon az amerikai életérzést imitáló golyórágó. Elbeszélgettünk a termék akkori honosítóival.

Jandó Zoltán
2020. augusztus 7. 15:32 Vállalat

Az Orbán-család szállítmányozó cégét nem viselte meg a koronavírus

A cég referenciái között szerepel az első Orbán-kormány idején hasító Vegyépszer, Simicska Lajos Közgépje, és a Közgépet váltó Duna Aszfalt is.

Tóth István János
2020. augusztus 6. 06:29 Vállalat

A magyar gazdaságtörténet legnagyobb csodája: a Mészáros és Mészáros kft., második rész

Vajon mi magyarázza, hogy választások előtt mindig készpénzben úszik a Mészáros és Mészáros, és hogy legnagyobb vevőik - közöttük a magyar állam - előre utalják a tízmilliárdokat?

Fontos

Jandó Zoltán
2020. augusztus 7. 12:42 Adat

Ezt a szezont már a Balatonnál sem lesz könnyű visszahozni

A júniusi turisztikai számok még mindig nagyon rosszak. Július-augusztusban az ország egyes régióiban nagyon felpörgött a forgalom, de a kiesést ez már nem hozza vissza.

Avatar
2020. augusztus 6. 16:03 Pénz

Prés alatt az olajipar: szennyeznek, de még nyereséget sem termelnek

Nem bűnbakot kell csinálni a szektorból, hiszen ők lehetnek alkalmasak arra, hogy megvalósítsák technológiai átmenetet.

G7.hu
2020. augusztus 5. 07:55 Élet

Nem kell rosszra gondolni: főszerkesztőváltás a G7-nél

Kasnyik Mártont Váczi István váltja a főszerkesztői pozícióban, de egyébként semmi nem változik.