Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. január 30. 10:19 Vállalat

Akkora lett az Alza, mint a magyar Auchan, és nálunk nő a leggyorsabban

Bármennyire is megosztóak az Alza reklámjai, a fejhangon nyüszítő UFO mögött álló kereskedelmi modell működik: a cseh gyökerű regionális multi tavaly 29,3 milliárd cseh korona bevételt ért. A cseh Forbes kiemeli, hogy a társaság növekedése ismét kétjegyű volt, ezúttal 17,6 százalékos, ám Magyarországon 69 százalékos volt a bővülés.

A konkrét számokat a cég nem árulta el, de nyilvánvaló, hogy Magyarországon alacsony értékről nőtt nagyot, és összességében még így sem nálunk szerzi bevételének jelentős részét. Ez abból is látszik, hogy a csoportszintű növekedés úgy jött össze, hogy a 69 százalékos magyar ugráshoz 16 százalék alatti cseh és szlovák bővülés párosult (vagyis a növekményhez a magyar egység abszolút értékben csak kevéssel járult hozzá).

Az Alza egyébként nagy előnnyel vezet a cseh online piacon. Úgy számolnak, hogy az ottani második helyezett CZC éves forgalma egyenlő volt az Alza növekedésének értékével, vagyis csak 5 milliárd korona körül lehetett.

A magyar kiskereskedelmi piacot a Trademagazin legutóbbi, 2018-as adatai szerint a Tesco vezette 769 milliárd forinttal, az Alza átszámolva közel 400 milliárdnál jár, ami több, mint a magyarországi Auchan (7. helyre elég) 2018-as bevétele.

A GKI Digital és az Árukereső felmérése szerint a teljes magyar online kiskereskedelmi piac összesített forgalma nettó 425 milliárd forint volt 2018-ban, vagyis alig több, mint az Alza 2019-es csoportszintű bevétele.

Egy másik cseh e-kereskedő január közepén indította el szolgáltatását élesben Magyarországon, róluk még decemberben írtunk.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkIndul Budapesten a Kifli.hu: a csehek ott támadják a Tescót és a társait, ahol a legjobban fáj nekikViccesen hangzó neve ellenére komoly cseh online élelmiszerbolt jelenik meg Budapesten. Mit kínálnak és hogyan lehetnek nyereségesek ott, ahol minden versenytársuk csak égeti a pénzét?

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Alza kiskereskedelem online kiskereskedelem Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Hajdu Miklós
2024. március 31. 04:32 Élet, Vállalat

Hosszú út vezetett odáig, míg ismét magyar céghez kerül a Boci csokoládé

Élénk visszhangot váltott ki, amikor a Nestlé húsz éve Csehországba vitte az édesség gyártását, amelynek eredete közel száz évre vezethető vissza.

Fontos

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.