A csomagolás nélküli élelmiszer-értékesítéssel egyre több áruházlánc kísérletezik világszerte, ebből a szempontból semmi meglepő nincs abban a hírben, hogy a brit Asda is elkezdi a tesztet Leedsben egy boltjában. Az viszont elég fontos újdonság, hogy a lépésre nem csak saját magát sikerült rávennie, azaz nem csak a saját márkás termékeit kínálja újratölthető automatákból. Ezúttal már a napi fogyasztási cikkek két óriása, az Unilever és a Kellogg’s is beadta a derekát.
Az Asda teákat, kávékat, tésztákat, rizst és reggeli gabonapelyheket fog májustól úgy árulni, hogy a vevők maguk tölthetik meg a saját hordozóikat. A Kellogg’s jól ismert pehelymárkái mellett az Unilever a PG Tips márkájú teák automatákba töltéséhez járult hozzá. Ez azért fontos lépés, mert a csomagolás a gyártóknak nagyon fontos marketingeszköz, a nagy mennyiségű szállítással azonban elvész az az előny, amit egy-egy színes-szagos, közkedvelt kiszereléssel el lehet érni.
Úgy tűnik, hogy Angliában már nagyobb marketingértéke van a műanyagmentes, környezetbarátabb megoldásnak, mint a szokásos csomagolásnak és polcon való elhelyezésnek.
Bár a közösségi médiában a vevők többsége pozitívan fogadta a hírt, a csomagolásmentesség életképességéről valójában a forgalmi adatok fognak dönteni, a májusban induló tesztet három hónap után felülvizsgálják, és csak siker esetén terjesztik ki.
A potenciális vásárlók egy része a közösségi médiában azonnal elkezdte feszegetni a megoldás érzékeny pontjait. Vannak, akik elutasítják az ilyen automatákat, mert nem bíznak a higiéniában, mások azt kérdezik, hogy vajon nagy tételben hogyan szállítják az árut, és mennyi csomagolóanyag-hulladék keletkezik.
Vállalat
Fontos