Porszívózni sokan nem szeretnek, amit a robotporszívók gyártói igyekeznek is kihasználni. Ezeket az eszközöket idehaza jellemzően a néhány tízezertől az egy-két százezer forintig terjedő árkategóriában lehet megvásárolni. A japán Softbank egyik leányvállalata Ázsiában viszont olyan berendezést dobott a piacra, amelyet csak bérleti modellben lehet igénybe venni, átszámolva havonta 150 ezer forintért.
A Softbank az utóbbi hetekben leginkább a katasztrofálisan sikerült WeWork-befektetésével és a jórészt ennek betudható 6,5 milliárd dolláros harmadik negyedéves veszteségével került be a hírekbe, de a Whiz névre keresztelt robot üzleti modelljében lehet ráció. A szolgáltatást ugyanis nem magánembereknek, hanem vállalatoknak kínálják, például irodák vagy éppen szállodai szobák takarításához, ahol tehermentesítheti a dolgozókat.
Igaz, a robot csak akkor válik önállóvá, ha megtanítják számára, hogy milyen utat kell rendszeresen bejárnia. Problémák persze ezt követően is előfordulhatnak, de ha elakad, mert mondjuk csukott ajtóba ütközik, akkor üzenetet küld. Takarítás közben adatokat is gyűjt, és az ebből készült jelentésben látható például, hogy milyen mennyiségű kosszal kellett megbirkóznia.
Az akkumulátor kapacitása háromórás egybefüggő üzemidőt tesz lehetővé, ami alatt nagyjából 1400 négyzetmétert tud feltakarítani. Ezt követően tölteni vagy cserélni kell – írja a BBC.
A 90 centiméter magas berendezést a Softbank amerikai robotikai részlege, valamint a hongkongi Intelligent Cleaning Equipment nevű vállalat fejlesztette ki. Egyelőre csak Japánban és Hongkongban lehet kibérelni. Egy brit vállalat ugyanakkor korábban tesztelte a Softbank robotját szállodákban, ahol azért kellett kísérni, hogy be tudjon jutni a szobákba. Ettől persze még segítheti a takarítást, hiszen miközben ügyködik egy szobában, a szállodai alkalmazott foglalkozhat mással egy másik helyiségben.
Tech
Fontos