Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2017. december 19. 08:57 Élet

A biciklisek és az autósok között ugyanakkora a balesetet okozók aránya

Az autósok előszeretettel mutogatnak a biciklisekre, a biciklisek pedig az autósokra, amikor arról van szó, hogy melyik társaság közlekedik balesetveszélyesebben. A vita eldöntésére megnéztük a KSH most megjelent, 2016-os adatokat tartalmazó jelentését, és belevettük a vizsgálatba a teherautó-sofőröket, illetve a motorosokat is.

Tavaly összesen 16 ezer 627 olyan közúti baleset történt, amelyben valaki megsérült. Ezek többségét, 67 százalékát a személygépkocsi-vezetők okozták, a biciklisek 1778 balesetben voltak vétkesek, ezzel második helyen állnak, őket követik a teherautó-sofőrök 1542 balesettel.

Az alábbi diagram azt mutatja, hogy az összes baleseten belül hogyan oszlanak meg az egyes járműtípusok (illetve hol helyezkednek el a gyalogosok).

 

Az autósok persze azért szerepelnek ilyen nagy aránnyal, mert összesen 3,3 millió autó fut az utakon, jóval több, mint bicikli vagy motor. Éppen ezért megnéztük az egyes típusok állományát és ezer járműre arányosítottuk az okozott balesetek számát. A KSH-nak majdnem mindenre vannak pontos adatai, csak a biciklisekkel voltunk bajban, mert a bringák számon tartásával a hivatal nem nagyon foglalkozik. Jobb híján egy korábbi felmérés eredményeit vettük alapul, amely szerint napi rendszerességgel 500 ezren járnak munkába biciklivel, ezt tekintettük jó közelítésnek a forgalomban aktívan résztvevő kerékpárok számának.

 

A grafikonon nem látszik jelentős eltérés az okozott balesetek arányában, mintha az lenne a jellemző, hogy ezer járműre mindenhol 3-4 okozott baleset jut. Vagyis minden érintett kiegyezhet egy döntetlenben (feltételezve, hogy egy-egy jármű vezetője akár több balesetet is okozhat, de ennek előfordulása hasonlóan jellemző a különböző típusokban).

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet autó baleset bicikli KSH motor statisztika teherautó Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Bucsky Péter
2024. április 25. 04:39 Adat, Élet

Több ezer milliárdos rezsivédelem után a magyarok harmada fával fűt

Az energiaválság megmutatta, hogy miért tévút hosszú távon a rezsicsökkentés, amelyből ráadásul az igazán szegények többsége ki is marad, hiszen fával fűt.

Bucsky Péter
2024. április 23. 04:33 Élet, Tech

Sikerült volna csökkenteni az autók fogyasztását, helyette jöttek a SUV-ok

Hiába szorgalmazza az Európai Unió, hogy legyenek egyre kevésbé szennyezők a személyautók, a városi terepjárók miatt egyre rosszabb a helyzet.

Hajdu Miklós
2024. április 21. 04:36 Élet

Kivételes szerencsével léphettek be a 90-es évek közepe után született fiatalok a munkaerőpiacra

A gazdasági fellendülés időszakában pályára lépő fiatalok viszonylag könnyen találtak munkát jó fizetés mellett, kérdés, hogy ez miként hat a motivációjukra.

Fontos

Váczi István
2024. április 26. 04:39 Adat, Világ

Kimeríthetetlen orosz hadsereg? Egyre fogy az egyik legfontosabb fegyverük

Népszerű elképzelés, hogy az orosz hadsereg szinte bármekkora veszteséget képes pótolni, ám a Szovjetunióról örökölt fegyverkészletek sem végtelenek.

Elek Péter
2024. április 24. 04:35 Pénz

Olyan gazdagok a nyugdíjba vonuló amerikaiak, hogy azt még a forint is megérzi

Amerikai infláció: volt, van, lesz; és az emiatt magasan ragadó dollárkamatokhoz mérik minden más deviza hozamát - a forintét is.

Bukovszki András
2024. április 22. 04:37 Pénz

Kifulladni látszik a magyar államadósság-ráta csökkenése

Nemcsak rövid, hanem középtávon is magasan ragadhat az adósságráta, ami a gazdasági felzárkózási folyamatunkat is megnehezítheti.