Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. június 7. 11:18 Vállalat

Háromból két nagyvállalati vezető az új Steve Jobs szeretne lenni

Tudjuk, hogy az új piaci ötletekre alapozott és szinte a semmiből gyors növekedést produkáló startup vállalkozások egyik fegyvere a diszruptív működés, vagyis annak az igénye, hogy egy adott iparágat új szemszögből közelítsenek meg, és bizonyos esetekben fejreállítsák a működési modelleket. A régi, becsontosodott üzleti témák totálisan új megközelítése nagyon kockázatos, de a startup cégek és befektetőik tudatosan vállalják a magas kockázatot. Sokan el is buknak, de aki tényleg fel tudja forgatni a piacot, az nagyot nyerhet, és ez akkor is igaz, ha a győzelem gyakran abban nyilvánul meg, hogy a nagyvállalatok lenyelik az innovatív kishalakat.

Ennek fényében viszont elég érdekes a KPMG friss felmérésének eredménye. A tanácsadócég világszerte 1300 nagyvállalat vezérigazgatóját kérdezte meg a piaci trendekről, és többek között azt az eredményt kapta, hogy

a válaszadók 63 százaléka azt gondolja, hogy az általa vezetett céges szervezet felforgatja az iparágat.

 

A diszruptív megközelítés ikonikus alakja a nagyvállalati körben Steve Jobs, az Apple tulajdonos-vezére volt, és úgy tűnik, mintha a mai cégvezető többsége arra törekedne, hogy valami hasonlót vigyen véghez.

Igaz lehet ez ilyen arányban? – teszi fel a kérdést maga a KPMG. A szakértői válasz finoman utal arra, hogy a nagyvállalati vezérigazgatók meggyőződését nem feltétlenül úgy kell értékelnünk, ahogy elsőre gondolnánk:

Nehéz helyzetben van egy cégvezető, hiszen neki el kell hinnie és hitetnie, hogy a vállalata képes megfelelően lépni. Sokkal inkább a vágyat kell értékelni

– írják a KPMG összefoglalójában.

Egyáltalán nem biztos, hogy a felforgatást mindig a teljes értékláncra kell érteni – teszik hozzá. Sok piacon arról van szó, hogy csak egyes lépéseket érint a változás, míg a fő tevékenység modellje gyakran érintetlen marad. A tendencia mégis fontos, mert ezek olyan hatékonysági, versenyképességi, piacszerzési vagy növekedési lehetőségeket nyitnak meg, amelyek újrarendezhetik a piaci erősorrendet.

Ez történt az elmúlt években például a zeneiparban és a médiában, és a KPMG-nél most úgy látják, hogy ugyanez következik a bankszektorban és az autóiparban is.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat CEO diszruptív felforgatás kpmg vezérigazgatói felmérés Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. november 22. 11:05 Közélet, Vállalat

Négy gyártól várja a gazdasági csodát a kormány, és mindannyian megérezzük, ha nem jön el

A kormány mintha túl gyors felfutással számolna az új autó- és akkumulátorgyáraknál, ami fokozza a jövő évi pénzügyi terveket övező kockázatokat.

Torontáli Zoltán
2024. november 22. 06:04 Élet, Vállalat

Rá fognak kényszerülni a kisebb boltok is, hogy visszavegyék a palackokat

Az eddigi számok arra utalnak, hogy ha továbbra sem szerződnek le a MOHU-val, akkor maguk alatt vágják a fát.

Hajdu Miklós
2024. november 21. 14:01 Vállalat

Éledezik az európai autópiac, de több ezer ember állását ez már nem menti meg

Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.

Fontos

Holtzer Péter
2024. november 23. 06:07 Podcast

Sokkal jobban is lehet segíteni a középiskolásokat a pályaválasztásban

Pályaorientáció alatt leginkább egyszeri ismeretátadást szoktak érteni, pedig fontos lenne a diákokat végigkísérni a 9. osztálytól érettségiig.

Torontáli Zoltán
2024. november 22. 15:11 Élet, Pénz

Alig érdekel valakit a 3+3 millió forint otthonfelújítási ingyenpénz

Körülbelül 1,5 millióan lehetnek jogosultak a támogatásra, 20 ezren meg is kaphatnák, de egyelőre csak 4500-an jelentkeztek érte.

Stubnya Bence
2024. november 21. 10:31 Adat, Közélet

Fogy a levegő a jövő évi magyar gazdasági növekedés körül

1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.