Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2019. május 29. 11:36 Vállalat

Tavaly 3500 milliárd forintnyi német autót gyártottak Magyarországon

Kisebb árbevétel, nagyobb bérköltség, mégis növekvő nyereség. Röviden így foglalható össze az ország második legnagyobb cége, az Audi Hungaria Zrt. 2018-as éve. A győri gyárat működtető vállalat tavaly 7,38 milliárd eurós forgalmat hozott össze, ami közel 170 millióval kevesebb az egy évvel korábbinál. Ezzel zsinórban az előző volt a harmadik olyan év, amikor csökkent a társaság bevétele, 2015-ben még majdnem egymilliárd euróval több folyt be a kasszába.

Forintban kifejezve már kicsit kedvezőbb a kép, ez alapján három éve stagnál a forgalom, sőt tavaly kismértékben nőtt is, köszönhetően a magyar fizetőeszköz gyengélkedésének. Más kérdés, hogy az Audi nem véletlenül euróban készíti el a beszámolóit: a Győrben gyártott autókat és motorokat lényegében teljes egészében külföldön értékesítik*A hazai árbevétel 43 millió euró volt a 7,4 milliárdból., nagy részét az anyavállalatnak, az Audi AG-nek, de más testvérvállalatok számára szállítanak Spanyolországba, Indiába és Mexikóba is.

 

A forgalom csökkenésével párhuzamosan az alkalmazottaknak kifizetett összeg már tavaly is elég látványosan nőtt: a 419 millió euró bő 20 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Ez a tendencia vélhetően a jövőben is folytatódik, hiszen a januári sztrájk és az azt követő béremelés a tavalyi számokban még nem látszik, az csak a 2019-es beszámolóban jelenik majd meg.

A kisebb bevétel és nagyobb bérköltség ellenére a vállalat profitja nőtt 2018-ban, méghozzá nem is kicsit. A máshonnan származó bevételeknek és a más jellegű ráfordítások csökkenésének köszönhetően közel 440 millió eurós adózott nyereséget hoztak össze, ötödével többet, mint 2017-ben.

Az itthon is termelő többi német autó- és motorgyártó már korábban nyilvánosságra hozta 2018-as számait. A szentgotthárdi Opel bevétele az Audinál is látványosabban esett: a 2017-es 150 millió euró után tavaly csak 119 milliós forgalmat hoztak össze. A kecskeméti Mercedes ugyanakkor 2018-ban is bővülni tudott, még ha csak kis mértékben is: a 3,56 milliárd euró fél százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál.

 

Ezzel a három cégnek együttesen – tavalyi átlagárfolyamon – 3526 milliárd forintos bevétele volt, ami 50 milliárddal magasabb a 2017-es adatnál. A növekedés azonban csak a forint gyengülésének köszönhető, euróban 2 százalékkal csökkent a forgalom.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem a Mercedes-beruházás felfüggesztése miatt kerülhet bajba a magyar autóiparMagyarország szempontjából sokkal fontosabb, hogy mi lesz az autóipari beszállítókkal, ha tényleg beüt a válság az ágazatban.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat audi magyarország mercedes Opel Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Fontos

Váczi István
2024. április 26. 04:39 Adat, Világ

Kimeríthetetlen orosz hadsereg? Egyre fogy az egyik legfontosabb fegyverük

Népszerű elképzelés, hogy az orosz hadsereg szinte bármekkora veszteséget képes pótolni, ám a Szovjetunióról örökölt fegyverkészletek sem végtelenek.

Bucsky Péter
2024. április 25. 04:39 Adat, Élet

Több ezer milliárdos rezsivédelem után a magyarok harmada fával fűt

Az energiaválság megmutatta, hogy miért tévút hosszú távon a rezsicsökkentés, amelyből ráadásul az igazán szegények többsége ki is marad, hiszen fával fűt.

Elek Péter
2024. április 24. 04:35 Pénz

Olyan gazdagok a nyugdíjba vonuló amerikaiak, hogy azt még a forint is megérzi

Amerikai infláció: volt, van, lesz; és az emiatt magasan ragadó dollárkamatokhoz mérik minden más deviza hozamát - a forintét is.