Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2019. április 4. 12:44 Közélet

Sokba került a néppártos plakátbalhé, január óta napi 100 millió égett el

Még a korábbiakhoz képest is döbbenetes ütemben szórja a pénzt a kormányzat a propagandaplakátokra. A Rogán Antal irányítása alatt álló Miniszterelnöki Kabinetiroda a napokban adott újabb 10 milliárdos megbízást az állami kommunikációs munkákat lebonyolító ügynökségeknek, hogy nehogy elakadjon az állampolgárok és a külföldi szervezetek megfelelő tájékoztatása arról, mire készül a kabinet.

A megbízás mérete – amiről a 24.hu is beszámolt – annyira nem meglepő, hiszen legutóbb is épp ekkora összegre szerződtek le, az időzítése azonban igen. Az előző tízmilliárdos keretről ugyanis kevesebb mint három hónapja szerződtek, azaz nagyon úgy tűnik, hogy az év eleje óta napi 100 millió forintnál is többet költöttek a kormány tevékenységének promotálására.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgy szerződés, aminek minden oldala 700 millió adóforintba kerülAlig több mint két év alatt 56 milliárd forint ment el a kék plakátokkal és mostanában Soros György arcképével fémjelzett kampányokra.

 

Mások mellett ugye arra a kampányra, ami végképp kiverte a biztosítékot a Fidesz uniós pártcsaládjában, az Európai Néppártnál (EPP), és a magyar kormánypárt EPP-tagságának felfüggesztéséhez vezetett. A 10 milliárdos keret még a szokásosnál is gyorsabb felhasználása egyébként szinte biztosan nem független a botránytól, hiszen a Soros György és az Európai Bizottság EPP-s elnöke, Jean-Claude Junker arcképével díszített plakátokat vélhetően a tervezettnél előbb kellett eltávolítani a nemzetközi felbolydulás miatt.

 

A korábbi elképzelések felrúgása pedig nyilván költségnövekedéssel jár: már önmagában a plakátok cseréje is megdobja a kiadásokat, és nem lenne meglepő, ha az új – részben az ismert internetes mémpárral illusztrált családbarát – kampányt is a tervezettnél gyorsabban kellett volna összerakni.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgy éve még Orbán lopott, ma már Soros szervezkedik Simicska egykori plakátjainHárom hónap alatt több állami hirdetéshez jutott Simicska Lajos korábbi plakátcége, mint a G-nap óta összesen. A csodához csak Mészáros Lőrinc érkezése kellett.

 

Bár Rogán Antal tárcája korábban sem spórolt, ha a kormányüzenetek állampolgárokhoz való eljuttatásáról volt szó, az elmúlt három hónap napi bő 100 milliója így is kiugró. Az első ilyen kampányról még 2016 végén kötöttek szerződést, azóta pedig összesen – a mostani 10 milliárddal együtt – 66,6 milliárd forintot szánt a kormányzat ilyen célokra. Ez az Országos Mentőszolgálat másfél évnyi költségvetése, és nagyjából 4 milliárddal annál is több, mint amennyit 2018-ban a gyesre betervezett a kormány.

A hatalmas összeg azonban naponta csak 65 millió forintot jelent, azaz kevesebb mint kétharmadát a mostani költésnek.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Közélet EPP Jean-Claude Juncker plakátkampány Rogán Antal soros györgy Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Vámosi Ágoston
2025. március 28. 11:29 Adat, Közélet

Megint kényszerhitelezik a nyugdíjasok a magyar államot, de nem ez a legrosszabb hír

Elismerte a kormány a korábbi inflációs terv tarthatatlanságát, de a növekedésre és a hiányra vonatkozó előrejelzések is egyre rosszabbul néznek ki.

Jandó Zoltán
2025. március 28. 06:09 Közélet, Vállalat

A NER legpazarlóbb lopása lehet a jegybanki alapítványok botránya

Voltak már hasonló nagyságú korrupciógyanús ügyek, de olyan valószínűleg még nem, ahol ennyire hatékonytalanul forgatták át magánkezekbe a közvagyont.

Bucsky Péter
2025. március 27. 06:08 Közélet, Vállalat

Rejtélyes közvetítőnek is csurran-cseppen az ezermilliárdos orosz-magyar olajbizniszből

A magyarországi orosz olajimport számottevő része egy olyan közvetítő cégen keresztül érkezett, amely rendre Mol-közeli ügyletekben tűnt fel.

Fontos

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.

Hajdu Miklós
2025. március 29. 15:04 Világ

Európában a klímavédelem nyírta ki az olcsó kisautókat, Amerikában Trump vámjai fogják

Az áremelkedés miatt jellemzően az olcsóbb és kisebb típusok tűnhetnek el az amerikai autópiacról. Ilyeneket már Európában is egyre nehezebb találni.

Bucsky Péter
2025. március 29. 06:06 Podcast

Lemarad a gazdaság a népesség növekedése mögött, ha nem csökken Afrika kizsákmányolása

A nehézségekben a rossz kormányzási gyakorlatoknál is nagyobb szerepe lehet az adóelkerülésnek és az egyoldalú kereskedelmi kapcsolatoknak.