Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. február 28. 12:32 Élet

Vörösbornak is ellenálló ingeket és pólókat fejlesztettek

A sportruházat területén már alkalmazott technológiával újítja meg az ingek gyártását egy amszterdami startup. A Labfresh termékei az ígéret szerint hosszan tartó használat után is szag- és foltmentesek maradnak, és tesztek szerint ezt meg is valósítják: egy hét használat és vörösboros próba után is úgy néznek ki, mintha most vették volna őket ki a szekrényből.

A céget holland barátnőjével közösen alapító dán Kasper Brandi Petersen a Bloombergnek nyilatkozva a fejlesztés környezetvédelmi vonatkozását hangsúlyozta. „A fenntarthatóság számunka nem az organikus gyapotot jelenti, hanem azt, hogy 50 termék helyett elég 10-et venni” – fogalmazott a cégalapító. Ráadásul a ritkább mosásnak köszönhetően az ingek tartósabbak is lehetnek, mint a gyapotból készítettek.

Az biztos, hogy a kezdeményezés fontos problémára reflektál, hiszen a textilipar az egyik legnagyobb erőforrás-igényű ágazat, ráadásul a fast fashion térhódításával sokkal gyakrabban cserélik le az emberek a ruhatárukat a tehetősebb országokban.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgy cég bebizonyította, hogy nem muszáj tönkretenni a bolygót a ruhagyártássalNyolcvan liter helyett csak nyolc deci vizet használnak fel egy farmernadrág gyártás közben egy vietnami cégnél, ahol a nap melege szárítja a kész ruhákat.

A dán cég által alkalmazott technológiát a Nike-hoz és a Patagoniához hasonló sportruházat-gyártók már széles körűen alkalmazzák, de az eleganciára adó szegmensekbe eddig nem tudott betörni. Petersen abban reménykedik, hogy idővel az olyan divatóriások is nyitottá válnak erre, mint a Hugo Boss.

A Labfresh tavaly már nyereséget termelt, és évi „legalább 200 százalékos” növekedést tervez, hogy 2020-ra már 10 millió eurós forgalmat érjen el.

A cég – alapáron többségében 119 eurós – ingei egyelőre még drágábbak az azonos színvonalat képviselő hagyományos termékeknél, de az alapító szerint a gyártás felfuttatásának köszönhetően 20 százalékkal olcsóbban tudják majd adni a termékeiket. A fő piacaiknak Dániát, Hollandiát és Németországot tartják, amelyeket az Egyesült Államok követ. Az ingek mellett egyelőre pólókat és zoknikat árulnak.

Magyar vonatkozású érdekesség, hogy honlapja szerint a cég növekedésért felelős vezetőjét (head of growth) Szentes Orsinak hívják.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Amszterdam ingek izzadság startup vörösbor Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.

G7.hu
2024. november 19. 09:27 Élet

Szentkirályi Balázs-díjat alapít a G7

A G7 szerkesztősége, volt munkatársai díjat alapítanak a tavaly elhunyt Szentkirályi Balázs emlékére, aki a G7 2017-es alapítástól súlyos betegségéig a gazdasági portál vezérigazgatója, szerkesztője volt.

Vermes Nikolett
2024. november 17. 06:09 Élet

Milyen esélyekkel indul egy elhagyott csecsemő a magánkórházban születetthez képest?

Szerető családban eltűnhetnek a kezdeti viszontagságok következményei, de fontos, hogy minél kevesebb időt töltsenek átmeneti körülmények között.

Fontos

Hajdu Miklós
2024. november 21. 14:01 Vállalat

Éledezik az európai autópiac, de több ezer ember állását ez már nem menti meg

Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.

Stubnya Bence
2024. november 21. 10:31 Adat, Közélet

Fogy a levegő a jövő évi magyar gazdasági növekedés körül

1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.