A sportruházat területén már alkalmazott technológiával újítja meg az ingek gyártását egy amszterdami startup. A Labfresh termékei az ígéret szerint hosszan tartó használat után is szag- és foltmentesek maradnak, és tesztek szerint ezt meg is valósítják: egy hét használat és vörösboros próba után is úgy néznek ki, mintha most vették volna őket ki a szekrényből.
A céget holland barátnőjével közösen alapító dán Kasper Brandi Petersen a Bloombergnek nyilatkozva a fejlesztés környezetvédelmi vonatkozását hangsúlyozta. „A fenntarthatóság számunka nem az organikus gyapotot jelenti, hanem azt, hogy 50 termék helyett elég 10-et venni” – fogalmazott a cégalapító. Ráadásul a ritkább mosásnak köszönhetően az ingek tartósabbak is lehetnek, mint a gyapotból készítettek.
Az biztos, hogy a kezdeményezés fontos problémára reflektál, hiszen a textilipar az egyik legnagyobb erőforrás-igényű ágazat, ráadásul a fast fashion térhódításával sokkal gyakrabban cserélik le az emberek a ruhatárukat a tehetősebb országokban.
A dán cég által alkalmazott technológiát a Nike-hoz és a Patagoniához hasonló sportruházat-gyártók már széles körűen alkalmazzák, de az eleganciára adó szegmensekbe eddig nem tudott betörni. Petersen abban reménykedik, hogy idővel az olyan divatóriások is nyitottá válnak erre, mint a Hugo Boss.
A Labfresh tavaly már nyereséget termelt, és évi „legalább 200 százalékos” növekedést tervez, hogy 2020-ra már 10 millió eurós forgalmat érjen el.
A cég – alapáron többségében 119 eurós – ingei egyelőre még drágábbak az azonos színvonalat képviselő hagyományos termékeknél, de az alapító szerint a gyártás felfuttatásának köszönhetően 20 százalékkal olcsóbban tudják majd adni a termékeiket. A fő piacaiknak Dániát, Hollandiát és Németországot tartják, amelyeket az Egyesült Államok követ. Az ingek mellett egyelőre pólókat és zoknikat árulnak.
Magyar vonatkozású érdekesség, hogy honlapja szerint a cég növekedésért felelős vezetőjét (head of growth) Szentes Orsinak hívják.
Élet
Fontos