Hírlevél feliratkozás
Kasnyik Márton
2019. február 9. 07:47 Podcast

Pogátsa Zoltán: Nem tudják fizetni cégek a minimálbért? Hulljon a férgese!

Úgy lehet egy gazdaságot felfelé tolni, ha kikényszerítjük, hogy azok állások, amelyek nem nyújtanak megélhetést, szűnjenek meg – mondta Pogátsa Zoltán a G7 podcast e heti adásában.

A Nyugat-Magyarországi Egyetem docensével a nagyobb autóipari gyárakban gyakoribbá vált sztrájkok és béremelés után létrejött helyzetről beszélgettünk. Az adást a fenti lejátszás gombra kattintva lehet meghallgatni. (Vagy bármelyik okostelefonos podcast app letöltése után a “G7 Beszélgetések”-re feliratkozva). 

Nem alul kell megvédeni a munkahelyeket. Inkább a béremelkedés miatt állásukat elvesztő embereket kellene átképezni, hiszen a munkaerőhiányos helyzetben szüksége is lenne rájuk a gazdaságnak.

Ez a kapitalizmus. Ha egy cég nem tudja kifizetni azokat a tisztességes béreket, amelyek a megélhetéshez szükségesek, akkor az a cég ne legyen. Annak nincs létjogosultsága a gazdaságban

– mondta Pogátsa azokról a magyar kkv-kről, amelyek nem termelnek elég nyereséget ahhoz, hogy ki tudják gazdálkodni az emelkedő béreket.

Sokat tehetnének a munkavállalók életkörülményeinek javításáért a szakszervezetek, igaz, ezeknek sokat kellene még fejlődniük ahhoz, hogy ágazati szinten képviselni tudják a dolgozókat. De a gazdasági és demográfiai körülmények nekik kedveznek, ezért várhatóan erősödni fog Magyarországon a munkavállalói oldal képviselete.

Pogátsa szerint a Fidesz neoliberális politikát csinál, abban az értelemben, ami szerint a neoliberalizmus a felső osztályok érdekérvényesítése a foglyul ejtett államon keresztül. A nyugat-európai és amerikai jobboldal Pogátsa szerint a hazai nagyvállalkozói réteg kijárójaként működött az utóbbi évtizedekben. Magyarországon azonban nem volt ilyen klasszikus nagyvállalkozói réteg, a Fidesz viszont azon dolgozik, hogy létrehozza ezt.

Ahhoz, hogy Magyarország előrelépjen, jobb képzés és egészségügy kellene. A Fidesz viszont, mondta Pogátsa, inkább adót csökkentett és a multik beruházásait támogatta ezeknek a területeknek a fejlesztése helyett.

Kövesd a G7 Beszélgetéseket Itunes-on, Overcaston vagy bármelyik podcast-appon! (De csak miután lájkoltál minket Facebookon és feliratkoztál a hírlevelünkre.) A korábbi adásaink itt vannak.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast bérek intézményrendszer podcast pogátsa zoltán termelékenységek Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Bucsky Péter
2025. március 29. 06:06 Podcast

Lemarad a gazdaság a népesség növekedése mögött, ha nem csökken Afrika kizsákmányolása

A nehézségekben a rossz kormányzási gyakorlatoknál is nagyobb szerepe lehet az adóelkerülésnek és az egyoldalú kereskedelmi kapcsolatoknak.

Stubnya Bence
2025. február 1. 06:08 Podcast

Mosolygósnak mondják a filippínó vendégmunkásokat, de sokuk lesz depressziós Magyarországon

Többszörösen kiszolgáltatott, sérülékeny csoport az itthon dolgozó EU-n kívüli vendégmunkásoké, a magyarok pedig saját kiszolgáltatottságuk miatt bizalmatlanok velük szemben. G7 Podcast!

Holtzer Péter
2025. január 25. 06:01 Podcast

Amikor jön a gyerek és beléd rúg, akkor nem az az első gondolatod, hogy ez a gyerek bajban van

A pedagógusok, nevelők nincsenek felkészülve a viselkedészavaros gyerekek kezelésére, ebben igyekszik segíteni a NoBadKid – Pressley Ridge Alapítvány.

Fontos

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.

Hajdu Miklós
2025. március 29. 15:04 Világ

Európában a klímavédelem nyírta ki az olcsó kisautókat, Amerikában Trump vámjai fogják

Az áremelkedés miatt jellemzően az olcsóbb és kisebb típusok tűnhetnek el az amerikai autópiacról. Ilyeneket már Európában is egyre nehezebb találni.