Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. december 6. 10:32 Pénz

Évtizedek óta nem volt ilyen nehéz dolga a befektetőknek

Miközben 2017 elkényeztette a befektetőket, és 2018 is jól indult, év közben egyre több piacon lehetett visszaesést látni. Ez a világ egyes részein eltérő időben zajlott le, de a folyamat végül novemberben Amerikát is elérte. Az ottani statisztikusok pedig nem restek kiszámolni, mi az idei mérleg.

Talán még őket is meglepte, de eredményeik szerint bizonyos szempontból 1972 óta nem volt ilyen nehéz dolguk a befektetőknek. Általában ugyanis az a jellemző, hogy amikor valamelyik típusú befektetés nagyon rosszul teljesít, akkor van olyan, ami viszont hasít. Például a 2008-as részvénypiaci összeomlás idején jól lehetett keresni az amerikai állampapírokkal. A dotkomlufi kipukkanása után, 2002-ben az ingatlanalapok mentek jól. Az abszolút számokat tekintve voltak sokkal nagyobb veszteségeket hozó évek, mint ahogy most kinéz 2018, de megfelelő helyezkedéssel mindig volt esély a nyereségre.

Most viszont nyolc eszközosztály közül egyetlen egy sincs, amely az év eddig eltelt részében több mint 5 százalékos hozamot termelt volna. Az S&P 500 tőzsdeindex legutóbbi záróértéke alapján egy százalék pluszban van 2018-ban, a feltörekvő piaci részvények viszont -12 százalékon állnak. Befektetési minősítésű amerikai kötvényekkel idén eddig 1,6 százalékot lehetett bukni, míg amerikai állampapírokkal 6,4 százalékot.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgy szörnyű év egyik legrosszabb napján vannak túl a befektetőkAz utóbbi hetekben a tőzsdéken már megszokottá vált az árfolyamok ide-oda csapkodása, de tegnap az amerikai piacokon nemcsak a részvények estek, hanem egyebek mellett az olaj és a kriptodevizák is.

Ezeken kívül a nyolc eszközosztályba tartoznak még a nyersanyagok, az ingatlanok, az Amerikán kívüli fejlett világ részvényei, az amerikaiakon belül pedig megkülönböztették a nagy és a kis kapitalizációjú részvényeket.

A számítást elvégző cég, az NDR stratégája, Ed Clissold az okokról azt mondta a Bloombergnek, hogy a szokatlan jelenség a nagy jegybankok fordulatának tudható be. A válság alatt és után az amerikai, az európai és a japán jegybank több ezer milliárd dollárt pumpált a gazdaságba, ami lényegében minden befektetési eszköz árfolyamát az egekbe küldte. Azóta a Fed már elkezdte visszaszívni a pénzeket, de az európai élénkítés is a végéhez közeledik. A piacokon pedig ennek részben már érződik a hatása, részben pedig a további következmények miatt aggódnak a befektetők.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Pénz állampapírok befektetők kötvények részvény Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Avatar
2024. november 14. 10:36 Pénz

Futóhomokra épül az adócsökkentő dubajozás

Számos magyar vállalkozó akarja csökkenteni adóterhét Dubajon keresztül, ám az ezt szolgáló megoldások sokkal kockázatosabbak, mint azt a legtöbben hiszik.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.