Megkapta a befektetőktől a finn Varjo azt a 31 millió dolláros (8,8 milliárd forintos) tőkeinjekciót, amely ahhoz kell, hogy piacra dobja a VR (virtuális valóság) szemüvegét. A Nokia egykori mérnökei által vezetett társaság egy olyan terméken dolgozik, amelynek felbontása gyakorlatilag az emberi szem retinájával lesz egyenlő. Ez pedig azt jelenti, hogy a felhasználó bárhova néz a szemüvegben, fizikailag képtelen lesz bármilyen pixelesedést vagy életlenséget tapasztalni.
A Varjo valószínűleg nem a ködös jövőre kapta a pénzt, hiszen az első VR szemüvegét már idén év végén piacra dobja, ennek prototípusa egyelőre mindkét szemre 50-50 megapixeles felbontást biztosít. Ez több mint 20-szorosa a ma kapható VR szemüvegek felbontásának.
A 80 fős finn vállalkozás a pénznek köszönhetően egy év alatt 200 fősre duzzad, hogy a retinaélességű szemüveg fejlesztésével a célegyenesbe forduljon, illetve az első termékeket világszerte értékesíteni kezdje.
A retinaszemüveg árát 5-10 ezer dollár közé várják, ami egyben azt is jelenti, hogy nem a magánfelhasználókat célozzák vele. A vevők elsősorban a formatervezéshez kapcsolódó iparágak nagy cégei lehetnek, az autók és repülők tervezésében például egy ilyen szemüveg végleg kiválthatná a makettek készítését, nem véletlenül áll szövetségben a Varjo az Audival, a Volkswagennel, a Volvóval, a Saabbal és az Airbusszal is.
Élet
Fontos