Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. szeptember 4. 10:45 Vállalat, Világ

Soha nem látott Harley-Davidson modellek jönnek, és ez nagyon kockázatos

Megvennél egy olyan Harley-Davidsont, amelynek nincs nagy motorja, esetleg még nagy hangja sincs, mert elektromos, vagy egyenesen egy 250 köbcentis kismotor, de az ára magasabb az átlagnál? A cég szempontjából kulcsfontosságú lesz, hogy erre a kérdésre mit válaszolnak világszerte a potenciális vevők, mert gyakorlatilag erre a vonalra tette fel a jövőjét.

Piaci elemzők egyelőre nehezen emésztik, hogy mennyire lehet reális a H-D nemrég bejelentett, öt évre szóló új stratégiája (amelynek fő elemeit angolul itt lehet megnézni). Hamarosan olyan új modellek jönnek, amelyek eddig szöges ellentétben álltak azzal, amit a H-D képviselt. Bevezetnek egy 500-1250 köbcentiméter közötti új kategóriát, megjelennek az elektromos motorok piacán, és 2021 táján már az utakon lehetnek a 250-500 köbcentis kisebb robogóik is.

Üzleti szempontból ez azért rendkívül kockázatos, mert a Harley-Davidsont szokták annak iskolapéldájaként emlegetni, hogy nem a terméket kell eladni, hanem a hozzá kapcsolt életérzést.

Tíz éven belül 100 új modellt ígér a cég, és főképp azt, hogy Amerikán kívül világszerte máshol is sokkal markánsabb szereplővé válik. Ez azonban azt is jelenti, hogy csupa olyan piacra fog belépni, ahol még sokáig nem lehet vezető szerepben.

A kismotorokkal például a nagy népességű ázsiai országokat célozza meg, ám ott az ár szinte mindent visz, és félő, hogy nem tud versenyezni a helyi gyártókkal. Indiát például a Royal Enfield uralja, évente 700 ezer motort ad el, ami több, mint a H-D, a KTM, a BMW, a Triumph és a Ducati globális értékesítése összesen.

A H-D eddig arról volt híres, hogy viszonylag magasan tartott áraiból szinte soha nem enged, nem akciózik, és egyrészt ezzel tartja fenn a prémium minőség nimbuszát, másrészt a magas profithoz szokott befektetők érdeklődését. Mivel azonban Amerikán kívül és a kisebb motorokat vásárlók körében a Harley-hoz való feltétlen kötődés nem meghatározó vásárlói hozzáállás, borzasztóan nehéz lesz eltalálni azt az árat, amennyiért ezeket az új modelleket értékesíteni lehet.

A cég arra számít, hogy 2017-hez képest 2022-ben 1-1,5 milliárd dollárral nagyobb lesz az árbevétele, és 200-250 millió dollárral nő meg az üzemi szintű nyeresége, elemzők szerint azonban erősen kérdéses, hogy ez elérhető lesz.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Világ elektromos motor Harley-Davidson motor robogó Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Fontos

Bucsky Péter
2024. április 25. 04:39 Adat, Élet

Több ezer milliárdos rezsivédelem után a magyarok harmada fával fűt

Az energiaválság megmutatta, hogy miért tévút hosszú távon a rezsicsökkentés, amelyből ráadásul az igazán szegények többsége ki is marad, hiszen fával fűt.

Elek Péter
2024. április 24. 04:35 Pénz

Olyan gazdagok a nyugdíjba vonuló amerikaiak, hogy azt még a forint is megérzi

Amerikai infláció: volt, van, lesz; és az emiatt magasan ragadó dollárkamatokhoz mérik minden más deviza hozamát - a forintét is.

Bucsky Péter
2024. április 23. 04:33 Élet, Tech

Sikerült volna csökkenteni az autók fogyasztását, helyette jöttek a SUV-ok

Hiába szorgalmazza az Európai Unió, hogy legyenek egyre kevésbé szennyezők a személyautók, a városi terepjárók miatt egyre rosszabb a helyzet.