Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. szeptember 4. 10:45 Vállalat, Világ

Soha nem látott Harley-Davidson modellek jönnek, és ez nagyon kockázatos

Megvennél egy olyan Harley-Davidsont, amelynek nincs nagy motorja, esetleg még nagy hangja sincs, mert elektromos, vagy egyenesen egy 250 köbcentis kismotor, de az ára magasabb az átlagnál? A cég szempontjából kulcsfontosságú lesz, hogy erre a kérdésre mit válaszolnak világszerte a potenciális vevők, mert gyakorlatilag erre a vonalra tette fel a jövőjét.

Piaci elemzők egyelőre nehezen emésztik, hogy mennyire lehet reális a H-D nemrég bejelentett, öt évre szóló új stratégiája (amelynek fő elemeit angolul itt lehet megnézni). Hamarosan olyan új modellek jönnek, amelyek eddig szöges ellentétben álltak azzal, amit a H-D képviselt. Bevezetnek egy 500-1250 köbcentiméter közötti új kategóriát, megjelennek az elektromos motorok piacán, és 2021 táján már az utakon lehetnek a 250-500 köbcentis kisebb robogóik is.

Üzleti szempontból ez azért rendkívül kockázatos, mert a Harley-Davidsont szokták annak iskolapéldájaként emlegetni, hogy nem a terméket kell eladni, hanem a hozzá kapcsolt életérzést.

Tíz éven belül 100 új modellt ígér a cég, és főképp azt, hogy Amerikán kívül világszerte máshol is sokkal markánsabb szereplővé válik. Ez azonban azt is jelenti, hogy csupa olyan piacra fog belépni, ahol még sokáig nem lehet vezető szerepben.

A kismotorokkal például a nagy népességű ázsiai országokat célozza meg, ám ott az ár szinte mindent visz, és félő, hogy nem tud versenyezni a helyi gyártókkal. Indiát például a Royal Enfield uralja, évente 700 ezer motort ad el, ami több, mint a H-D, a KTM, a BMW, a Triumph és a Ducati globális értékesítése összesen.

A H-D eddig arról volt híres, hogy viszonylag magasan tartott áraiból szinte soha nem enged, nem akciózik, és egyrészt ezzel tartja fenn a prémium minőség nimbuszát, másrészt a magas profithoz szokott befektetők érdeklődését. Mivel azonban Amerikán kívül és a kisebb motorokat vásárlók körében a Harley-hoz való feltétlen kötődés nem meghatározó vásárlói hozzáállás, borzasztóan nehéz lesz eltalálni azt az árat, amennyiért ezeket az új modelleket értékesíteni lehet.

A cég arra számít, hogy 2017-hez képest 2022-ben 1-1,5 milliárd dollárral nagyobb lesz az árbevétele, és 200-250 millió dollárral nő meg az üzemi szintű nyeresége, elemzők szerint azonban erősen kérdéses, hogy ez elérhető lesz.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Világ elektromos motor Harley-Davidson motor robogó Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. november 22. 11:05 Közélet, Vállalat

Négy gyártól várja a gazdasági csodát a kormány, és mindannyian megérezzük, ha nem jön el

A kormány mintha túl gyors felfutással számolna az új autó- és akkumulátorgyáraknál, ami fokozza a jövő évi pénzügyi terveket övező kockázatokat.

Torontáli Zoltán
2024. november 22. 06:04 Élet, Vállalat

Rá fognak kényszerülni a kisebb boltok is, hogy visszavegyék a palackokat

Az eddigi számok arra utalnak, hogy ha továbbra sem szerződnek le a MOHU-val, akkor maguk alatt vágják a fát.

Hajdu Miklós
2024. november 21. 14:01 Vállalat

Éledezik az európai autópiac, de több ezer ember állását ez már nem menti meg

Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 21. 10:31 Adat, Közélet

Fogy a levegő a jövő évi magyar gazdasági növekedés körül

1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.