Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. szeptember 1. 11:59 Pénz, Vállalat

A DNS-ed alapján akarják megmondani, hogy mit egyél

A világ egyik legnagyobb élelmiszergyártója, a Nestlé termékeiről első hallásra nem az egészséges táplálkozás jut az eszünkbe. A svájci vállalat leginkább csokoládéiról, kakaóporairól, instant tésztáiról, illetve leveskockáiról (Maggi) híres. Az utóbbi időben azonban elkezdett visszaesni a cég egészségtelen, például sok cukrot tartalmazó termékeinek az értékesítése. A Nestlé ezért januárban 2,8 milliárd dollárért eladta a Nutellát is gyártó olasz Ferrero Rochének az olyan márkákat forgalmazó amerikai érdekeltségét, mint a Baby Ruth és a Butterfinger.

A fordulat jegyében a svájci vállalat márciusban 2,3 milliárd dollárért megvásárolt egy étrend-kiegészítőket gyártó céget, a kanadai Atrium Innovationst. Ezek után a figyelme Ázsia felé fordult, és a Bloomberg hírügynökség írása szerint Japánban olyan applikációt indított, amely a vásárló DNS-e alapján határozza meg, hogy mit kellene ennie és mit nem. A társaság a Line alkalmazáson keresztül mintegy százezer felhasználóján teszteli a rendszert.

A cég egy egyebek mellett tápanyagban gazdag teákat, smoothie-kat és vitaminos ételeket tartalmazó csomagot ajánl a fogyasztóknak, évi 600 dollárért. A programban résztvevők a DNS-vizsgálathoz szükséges vérvételt otthon el tudják végezni.

Ez egyébként nem újdonság. Egy hongkongi biotechnológiai cég, a Prenetics csak tavaly több mint százezer DNS-tesztet értékesített. A fogyasztók részéről nagy az igény, hogy kiderüljön, milyen tápanyagból érdemes kevesebbet, illetve többet fogyasztaniuk ahhoz, hogy egészségesebbek legyenek. A Nestlé lényegében ezt a hullámot lovagolná meg úgy, hogy a saját egészséges élelmiszereit ajánlja fel a fogyasztóknak.

Nagy kérdés ugyanakkor, hogy mennyire lehet valós információkat kinyerni a DNS-ből a táplálkozást illetően.

Emellett az is kétséges, hogy – mivel több milliárd dolláros összegek sorsát befolyásolhatja az eljárás – a vizsgálatok mennyire veszik figyelembe a fogyasztók érdekeit az élelmiszergyártókkal szemben.

A DNS-vizsgálatok tömeges elterjedésének köszönhetően egyre olcsóbbak a tesztek, az árak jelenleg 300 dollár körül mozognak, vagyis 80-90 ezer forintról van szó. Becslések szerint a genetikai vizsgálatok éves szinten 70 millió dolláros üzlete 2022-re 340 millió dollár fölé emelkedhet. Az élelmiszeripar pedig ennek többszöröséért adhat el termékeket az eredményeket felhasználva. De már a kozmetikai ágazat is lecsapott a lehetőségre, a fogyasztó genetikai térképe alapján adnak tanácsot például a testápoló kiválasztásához.

A Nestlére visszatérve, japán értékesítésének a felét már diétás és egészségtudatos termékek teszik ki. Igaz, az ázsiai szigetországban már régóta fontos az egészséges táplálkozás, nem csoda, hogy a hetvenes évek közepi 75-ről tavalyra már 84 évre nőtt a születéskor várható élettartam.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEzentúl a Nestlé árulja a Starbucks termékeitA svájci vállalat lesz az amerikai kávéóriás termékeinek áruházi és éttermi forgalmazója a világ minden pontján.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Pénz Vállalat egyészséges táplálkozás Japán nestlé Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Avatar
2024. november 14. 10:36 Pénz

Futóhomokra épül az adócsökkentő dubajozás

Számos magyar vállalkozó akarja csökkenteni adóterhét Dubajon keresztül, ám az ezt szolgáló megoldások sokkal kockázatosabbak, mint azt a legtöbben hiszik.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.