Hírlevél feliratkozás
Kasnyik Márton
2018. augusztus 4. 07:48 Élet

Jól látszik a térképen a balatoni vitorláskikötők és szabadstrandok észak-déli megosztottsága

Egyre nagyobb indulatokat vált ki a balatoni partvonal hozzáférhetősége, különösen azokon a forró nyári hétvégéken, amikor az ország nem elhanyagolható része összegyűlik a Balaton 270 kilométer hosszú partján. Vagyis azon a részen, ami nem nádas, nem lehatárolt magánpartszakasz és nem is magánklub vagy kikötő. Érthető módon minden változás, ami csökkenti a hozzáférhető területet, komoly ellenkezést vált ki.

Tavaly például egészen heves indulatokat váltott ki a siófokiakból, hogy egy ingatlanfejlesztő 99 férőhelyes jachtkikötőt épített volna az Aranypart strandra. Az engedélyt végül nem kapta meg, de a szabadstrand-pártiak továbbra is fenyegetőnek érzik a kérdést. Ezt mutatja az is, hogy a napokban rengetegen aláírtak egy ingyenes strandok mellett kiálló petíciót.

Ezért térképre raktuk az aktuális helyzetet.

A pontok településen belüli elhelyezkedése nem tükrözi a strandok és kikötők pontos elhelyezkedését.

Ebből elég pontosan kirajzolódik, hogy az északi parton alig van már ingyenes strand, kikötőből viszont annál több. Vitorlással vagy jachttal összesen 73 helyen lehet kikötni, szabadstrandból viszont csak 20 településen van 53 darab (igaz, ezek átlagosan hosszabb partvonalt foglalnak el a kikötőknél). A helyzet ráadásul a kikötők irányába fog változni a jövőben, a Szabadstrand Megóvó Baráti Kör szerint például idén év elején 500 új kikötői férőhely épült a már meglévő 7600 mellé, miközben egyes kikötők kihasználtsága néhol nem éri el az 50 százalékot sem. A nagy kikötőépítési hullámot jelentős részben az uniós támogatások hajtják, a környezeti hatások viszont elég aggasztóak: sok helyen durván iszaposodik a tó a természetes viszonyok megbolygatása miatt.

A strandolók természetesen nem fizetnek szívesen, a balatoni településeknek viszont szükségük van a bevételekre. Ezért például a nagyobb szabadstranddal rendelkező Zamárdiban, miközben a strand maga továbbra is ingyenes maradt, idén már bevezették a fizetős parkolást. A kormány egyébként nem ösztönzi a szabadstrandok fenntartását vagy létesítését, a piacgazdaság jegyében ugyanis csak megtérülő beruházásokat, ebben az esetben fizetős strandok fejlesztését támogatja a Magyar Turizmus Zrt.

Akit pedig az érdekel, hogy a Balatonnál hol lehet kormányközeli vállalkozók által üzemeltetett létesítményekben élvezni az ott nyújtott szolgáltatásokat, annak itt a K-Monitor balatoni NER-térképe:

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Balaton kikötő strand térkép vitorlás Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.

G7.hu
2024. november 19. 09:27 Élet

Szentkirályi Balázs-díjat alapít a G7

A G7 szerkesztősége, volt munkatársai díjat alapítanak a tavaly elhunyt Szentkirályi Balázs emlékére, aki a G7 2017-es alapítástól súlyos betegségéig a gazdasági portál vezérigazgatója, szerkesztője volt.

Vermes Nikolett
2024. november 17. 06:09 Élet

Milyen esélyekkel indul egy elhagyott csecsemő a magánkórházban születetthez képest?

Szerető családban eltűnhetnek a kezdeti viszontagságok következményei, de fontos, hogy minél kevesebb időt töltsenek átmeneti körülmények között.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.