Hírlevél feliratkozás
Forint Ferenc
2023. január 23. 08:29 Fizetett hirdetés, Vállalat

Ön tudja, melyik autómárka volt tavaly a magyarok kedvence?

Nem volt tavaly népszerűbb autómárka a Toyotánál Magyarországon. A véglegesen a hazai forgalomban maradó új autókról valós piaci képet adó kivonásokkal tisztított újautó piacon a Toyota már 2020 óta őrzi elsőségét, 2022-ben azonban a teljes magyaroroszági személyautó- és kishaszongépjármű újautópiacon is az első helyen végzett a környezettudatos japán autómárka.

A Toyota ráadásul úgy bizonyult a legkelendőbb újautómárkának tavaly Magyarországon, hogy eladásait mintegy 5 százalékkal növelte a 11 százalékkal visszaeső piacon.

Forrás: Toyota Magyarország

Egy hónappal a versenytársak előtt a személyautóeladások tekintetében

A kivonásokkal tisztított*2022-ben a Magyarországon regisztrált új autók 20,4%-át, azaz nem kevesebb, mint 26.338 autót vontak ki a forgalomból 7 hónapon belül, ami kétségkívül torzítja a piaci képet. Jóllehet 2022-ben a Toyota a kivonásokat is magában foglaló piacon is az első helyen végzett, a gyártó továbbra is a kivonásokkal tisztított piacot tartja mérvadónak. piacon még látványosabb a márka sikere, az itt elért 14,4 százalékos piaci részesedés annyit tesz, hogy minden hetedik véglegesen a magyarországi utakra kerülő új autó Toyota. A környezetbarát, a városi forgalomban akár 50-80 százalékban tisztán elektromos, emissziómentes közlekedést lehetővé tévő öntöltő hibrid elektromos autóival taroló, ám a közelmúltban plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos autókat is bemutató Toyota ráadásul tetemes előnnyel végzett az első helyen. Legközelebbi versenytársát ugyanis nagyságrendileg egyhavi átlagos értékesítéssel előzte meg.

Szemmel láthatóan tehát beérett a Toyota évekkel ezelőtt megkezdett stratégiája, amelynek jegyében mára nincs olyan fontos személyautó kategória, ahol a japán autógyártó ne kínálna környezetbarát alternatívát.

Meghatározó szerep a haszongépjármű piacon

A teljes piac és a személyautók tekintetében tehát megkérdőjelezhetetlen a japán márka dominanciája, míg a kivonásokkal tisztított kishaszongépjármű piacon 12,5 százalékos részesedéssel a harmadik helyen végzett a japán autómárka. 

Forrás: Toyota Magyarország

Ezzel a Toyota az elmúlt évek látványos sikereire építve a hazai kishaszongépjármű piacon is az egyik meghatározó szereplővé vált, köszönhetően az olyan modelleknek, mint az 2022/2023-as ’Év Pickupja’ díjat is elhozó, szegmensét letaroló Hilux, vagy épp a hamarosan akkumulátoros elektromos kivitelben is megrendelhető Proace és Proace City áru- és személyszállító kivitelei.

A cikk megjelenését a Toyota Magyarország támogatta.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Fizetett hirdetés Vállalat autó támogatói tartalom Toyota Olvasson tovább a kategóriában

Fizetett hirdetés

Forint Ferenc
2024. február 27. 11:48 Fizetett hirdetés

Így válasszunk kabátot, ha sikkesen szeretnénk öltözködni

A méret még mindig ugyanannyira lényeg, mint a funkcionalitás.

Forint Ferenc
2024. január 22. 17:01 Fizetett hirdetés

Új tárolóval kiegészített, lakossági napelemes rendszer pályázat: az E.ON-nal egyszerűbb

Zajlik az előregisztráció az energiatárolóval kiegészített napelemes támogatásra.

Forint Ferenc
2023. december 18. 09:40 Fizetett hirdetés

Zsebre vágható aranyfedezet: ünnepeljen Mastercard Gold betéti kártyával!

Az OTP Mastercard Gold betéti kártya ideális eszköz ahhoz, hogy felejthetetlenné tegye az ünnepeket.

Fontos

Bucsky Péter
2024. április 23. 04:33 Élet, Tech

Sikerült volna csökkenteni az autók fogyasztását, helyette jöttek a SUV-ok

Hiába szorgalmazza az Európai Unió, hogy legyenek egyre kevésbé szennyezők a személyautók, a városi terepjárók miatt egyre rosszabb a helyzet.

Bukovszki András
2024. április 22. 04:37 Pénz

Kifulladni látszik a magyar államadósság-ráta csökkenése

Nemcsak rövid, hanem középtávon is magasan ragadhat az adósságráta, ami a gazdasági felzárkózási folyamatunkat is megnehezítheti.

Hajdu Miklós
2024. április 21. 04:36 Élet

Kivételes szerencsével léphettek be a 90-es évek közepe után született fiatalok a munkaerőpiacra

A gazdasági fellendülés időszakában pályára lépő fiatalok viszonylag könnyen találtak munkát jó fizetés mellett, kérdés, hogy ez miként hat a motivációjukra.