Hírlevél feliratkozás
László Pál
2022. június 10. 10:36 Podcast, Támogatói tartalom

Ma még versenyelőnyben vannak a zöldebben működő cégek, de holnap ez már alapelvárás lesz

Számos kutatás készült már a fenntarthatósággal kapcsolatos fogyasztói szokásokról, de a pénzügyi szektorban ez még nem egy telejesen feltárt terület – pedig érdekelné a bankokat az ügyfelek hozzáállása a témához.

A Mastercard Magyarország a Frontíra tanácsadócéggel közösen, magyar banki ügyfelek körében végzett kutatásából kiderült, hogy a klímaváltozást továbbra is az egyik legnagyobb problémának tekintik, és bár csaknem mind maguk is tesznek a fenntarthatóbb bolygóért, az egyén felelősségét nem tekintik akkorának, mint a nagyvállalatokét és a szabályzókét – mondta Rácz Anna, a Mastercard fenntarthatóságért felelős marketingszakértője a G7 podcastban.

A beszélgetést ide kattintva vagy bármelyik podcast lejátszóban lehet meghallgatni:

Az ezer fős, reprezentatív kutatásban a résztvevők egynegyede a legfiatalabb, Z generáció képviselője volt, 18-24 éves fiatalok, hiszen ők a jövő fogyasztói.  Bár a környezetvédelem mindenkinek egyformán fontos, de a hozzáállás és a változtatási hajlandóság generációnként eltérő. Az idősebbek inkább egy-egy környezetbarát terméket keresnek, míg a Z generációsok életmódváltást is bevállalnak, és nem termékszinten keresik a fenntarthatóságot – náluk még fontosabb a transzparencia, hogy az egész brand zöld legyen, a vállalati működéssel együtt. 

Eddig a kényelem volt a fő szempont egy termék vagy szolgáltatás vásárlásánál, most emellé bejött a fenntarthatósági szempont is, azaz hogy a kiválasztott termék védje, de legalább ne károsítsa a környezetet.

Igaz a sokat hangoztatott alapvetés, hogy ami digitális az zöld – azonban attól, hogy zöld, még nem biztos, hogy hajlandók többet fizetni érte az emberek, mert úgy vélik, hogy ami digitális, sokkal kevesebbe kerül a banknak vagy szolgáltatónak. Azonban ha transzparensen elmondják nekik, hogy miért drágább egy adott termék, sokkal inkább hajlandók áldozni rá.

Emellett az ügyfeleket érdekli az is, és nagyban növelné a lojalitásukat, ha jobban tudnák, hogy a bankjuk mit tesz a környezetvédelemért – nagy részük nem tud erről semmit. A kommunikáció tehát fontos ezen a téren is, mert a fenntarthatóbb működés most még versenyelőnynek tűnik, de valójában kezd magától értetődő elvárássá válni a fogyasztóknál.

A podcast elkészítését a Mastercard Magyarország támogatta.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkZöld fronton dőlhet el a bankok versenye a jövő generációiértA látszatintézkedésekkel nem jutnak előre a bankok: az ügyfelek nem szívesen fizetnének azért, amiről úgy gondolják, hogy a banknak amúgy is kevesebb költséggel jár.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast Támogatói tartalom Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Bucsky Péter
2025. március 29. 06:06 Podcast

Lemarad a gazdaság a népesség növekedése mögött, ha nem csökken Afrika kizsákmányolása

A nehézségekben a rossz kormányzási gyakorlatoknál is nagyobb szerepe lehet az adóelkerülésnek és az egyoldalú kereskedelmi kapcsolatoknak.

Stubnya Bence
2025. február 1. 06:08 Podcast

Mosolygósnak mondják a filippínó vendégmunkásokat, de sokuk lesz depressziós Magyarországon

Többszörösen kiszolgáltatott, sérülékeny csoport az itthon dolgozó EU-n kívüli vendégmunkásoké, a magyarok pedig saját kiszolgáltatottságuk miatt bizalmatlanok velük szemben. G7 Podcast!

Holtzer Péter
2025. január 25. 06:01 Podcast

Amikor jön a gyerek és beléd rúg, akkor nem az az első gondolatod, hogy ez a gyerek bajban van

A pedagógusok, nevelők nincsenek felkészülve a viselkedészavaros gyerekek kezelésére, ebben igyekszik segíteni a NoBadKid – Pressley Ridge Alapítvány.

Fontos

Torontáli Zoltán
2025. április 1. 05:58 Vállalat

Ezért nem tud ma beszállni az árversenybe a sarki élelmiszerbolt

Az árrésstop minden korábbinál jobban megmutatta, milyen hatalmas előnyben vannak a nagy boltláncok a beszerzések terén a kisboltokhoz képest.

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.