Előreláthatólag a következő hétvégén lényegében az összes videóját törli a YouTube legnagyobb magyarországi szereplője, a KerekMese – közölte a G7-tel a csatornát a feleségével közösen megalapító Tavaszi László. A pár perces rajzfilmeket gyártó házaspár csatornájának mintegy 780 ezer követője van a YouTube-on, és az összes megtekintés alapján a legnagyobb magyarországi szereplő a platformon.
Tavaszi László korábban informatikusként dolgozott, felesége, Vass Mónika pedig szabadúszó illusztrátorként. Amikor Tavaszi 2012-ben elvesztette a munkáját, nehéz helyzetbe kerültek, és ekkor döntöttek úgy, hogy saját rajzfilmekkel próbálkoznak. Videóik elképesztő nézettségeket pródukálnak, a Számoló dal például 35 millió megtekintésnél tart. A vállalkozás történetéről tavaly jelent meg cégportrénk.
A Számoló dal
Tavaszi László a mostani döntésük hátteréről azt mondta nekem, hogy hosszú ideje gondolkoznak azon, hogy saját lábra állnak. „Régi tervünk volt, hogy próbáljuk függetleníteni magunkat minden platformtól. Bár nehezebb út lesz, bízunk benne, hogy a KerekMese van olyan ismert és olyan minőségű, hogy meg fog állni saját lábán” – mondta.
A változás időzítésében leginkább az játszott szerepet, hogy január 1-jétől számos változást vezettek be a YouTube-on, amelyek főleg a gyerektartalmakat érintették. Tavaszi szerint nem lehet például hozzászólni, lájkolni az ilyen videóknál, és lejátszási listára sem lehet tenni őket. „Nem voltak ezek drasztikus változások, de előrevetítik, hogy senkinek sem életbiztosítás csak erre alapozni” – mondta.
Emiatt január 1-jétől új videóikból csak egy részletet tettek fel, majd a nézőket átirányították saját oldalukra, ahol tovább lehetett nézni a videókat. Tavaszi szerint ez elég jól működött, sok embert át tudtak terelni. A YouTube-on nagyjából havi 10-15 millió megtekintésük volt mintegy egymillió különböző nézőtől, a saját oldalukon pedig most havi 100 ezer egyedi látogatójuk van. Várhatóan a hétvégétől videóik 99 százaléka már csak a kerekmese.hu-n érhető el.
A videókat továbbra is ingyenesen lehet majd nézni, a bevételük pedig továbbra is a videók alatt menő hirdetésekből fog származni. Tavaszi szerint az önállósodásuk hatására az elmúlt hónapokban háromszoros sebességgel haladtak. Mivel „sokkal inspirálóbb” így dolgozni, három hónap alatt 8-9 videót készítettek, míg korábban jellemzően egy hónap alatt készült el egy videó.
Vállalat
Fontos