Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. február 16. 11:58 Vállalat

Felhagy a kisgyerekekre célzott reklámokkal az egyik nagy élelmiszergyártó

Ismerős a helyzet, amikor a fagylaltot vagy a jégkrémet a gyerek kedvencei ajánlják, és nem tud nekik ellenállni? Az Independent most azt írja, hogy a világ egyik legnagyobb napi fogyasztási cikkeket gyártó cége, az Unilever befejezi a kisebb gyerekeket közvetlenül célzó marketinget. Egyelőre csak a jégkrémeknél lép életbe a szigorítás, de már 2020 végére általánossá teszik, minden terméknél kivonulnak a közvetlen gyerekmarketingből.

A lépésnek nyilvánvalóan arculatépítő szerepe is van, a céges kommunikáció ugyanis azt hangsúlyozza, hogy a gyerekkori elhízás elleni harchoz csatlakoznak a döntéssel. Ian Maskell, a cég globális márkafejlesztési alelnöke a brit lapnak mindenesetre azt mondta, tudomása szerint ők az első multicég, amely ezt megteszi, és nem feltétlenül üzleti érdekből, hanem azért, mert úgy gondolják, ez a helyes lépés.

Ezentúl nem használnak a reklámokban olyan mesefigurákat és celebeket, akik elsősorban a 12 év alatti korosztályban népszerűek, a közösségi médiában pedig 13 éves kornál húzzák meg a határt.

Angliában tavaly nyáron nem jött jól a cégnek, hogy a fogyasztóvédelem két olyan Unilever köztéri reklámtáblát is levetetett, amely túl közel volt egy-egy iskolához, és az esetet a gyerekvédő szervezetek is érthető módon felkapták.

Az Unilever Magyarországon is számos jégkrémmárkát forgalmaz, ezek közül talán a Magnum, a Carte d’Or, a Cornetto és a Viennetta a legismertebb. Idehaza ugyanakkor viszonylag szigorúan tiltják a gyerekek közvetlen megszólítását, a Béres Gyógyszergyárat a hónap elején büntette meg ennek megsértése miatt 21 millió forintra a Gazdasági Versenyhivatal.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat gyerek jégkrém kiskorú reklám unilever Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.