Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2019. május 29. 11:36 Vállalat

Tavaly 3500 milliárd forintnyi német autót gyártottak Magyarországon

Kisebb árbevétel, nagyobb bérköltség, mégis növekvő nyereség. Röviden így foglalható össze az ország második legnagyobb cége, az Audi Hungaria Zrt. 2018-as éve. A győri gyárat működtető vállalat tavaly 7,38 milliárd eurós forgalmat hozott össze, ami közel 170 millióval kevesebb az egy évvel korábbinál. Ezzel zsinórban az előző volt a harmadik olyan év, amikor csökkent a társaság bevétele, 2015-ben még majdnem egymilliárd euróval több folyt be a kasszába.

Forintban kifejezve már kicsit kedvezőbb a kép, ez alapján három éve stagnál a forgalom, sőt tavaly kismértékben nőtt is, köszönhetően a magyar fizetőeszköz gyengélkedésének. Más kérdés, hogy az Audi nem véletlenül euróban készíti el a beszámolóit: a Győrben gyártott autókat és motorokat lényegében teljes egészében külföldön értékesítik*A hazai árbevétel 43 millió euró volt a 7,4 milliárdból., nagy részét az anyavállalatnak, az Audi AG-nek, de más testvérvállalatok számára szállítanak Spanyolországba, Indiába és Mexikóba is.

 

A forgalom csökkenésével párhuzamosan az alkalmazottaknak kifizetett összeg már tavaly is elég látványosan nőtt: a 419 millió euró bő 20 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Ez a tendencia vélhetően a jövőben is folytatódik, hiszen a januári sztrájk és az azt követő béremelés a tavalyi számokban még nem látszik, az csak a 2019-es beszámolóban jelenik majd meg.

A kisebb bevétel és nagyobb bérköltség ellenére a vállalat profitja nőtt 2018-ban, méghozzá nem is kicsit. A máshonnan származó bevételeknek és a más jellegű ráfordítások csökkenésének köszönhetően közel 440 millió eurós adózott nyereséget hoztak össze, ötödével többet, mint 2017-ben.

Az itthon is termelő többi német autó- és motorgyártó már korábban nyilvánosságra hozta 2018-as számait. A szentgotthárdi Opel bevétele az Audinál is látványosabban esett: a 2017-es 150 millió euró után tavaly csak 119 milliós forgalmat hoztak össze. A kecskeméti Mercedes ugyanakkor 2018-ban is bővülni tudott, még ha csak kis mértékben is: a 3,56 milliárd euró fél százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál.

 

Ezzel a három cégnek együttesen – tavalyi átlagárfolyamon – 3526 milliárd forintos bevétele volt, ami 50 milliárddal magasabb a 2017-es adatnál. A növekedés azonban csak a forint gyengülésének köszönhető, euróban 2 százalékkal csökkent a forgalom.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem a Mercedes-beruházás felfüggesztése miatt kerülhet bajba a magyar autóiparMagyarország szempontjából sokkal fontosabb, hogy mi lesz az autóipari beszállítókkal, ha tényleg beüt a válság az ágazatban.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat audi magyarország mercedes Opel Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.