Egy magára valamit adó kereskedelmi cégnek kötelező aktívan rajta lenni a Facebookon, de Nyugat-Európában legalább ennyire elvárt a Twitter és az Instagram jelenlét is. Aki ezeken a csatornákon nincs jelen, és nem posztol folyamatosan, az nem éri el a vásárlóit, vagyis üzletet veszít, ez a sziklaszilárdnak tartott trend már évek óta.
Ezért meglepő, hogy a leginkább szappanjairól és nagyon messziről érezhető illatanyagot kibocsájtó boltjairól ismert, nálunk is jelen lévő Lush angliai egysége hirtelen felindulásból bezárta mindhárom közösségi médiás vállalati oldalát. Egyedül a #LushCommunity regisztráció maradt meg az Instagramon, ahol még értelmét látják a kommunikációnak.
A bezárást is többek között ezen jelentették be 571 ezer követőjüknek, és az eset annyira tanulságos, hogy a cég érvelésének lényegét a következőkben szabad fordításban ismertetjük. Ezt írják:
“A közösségi média egyre nehezebbé teszi, hogy közvetlenül beszéljünk egymással. Belefáradtunk abba, hogy algoritmusokkal küzdjünk, és nem akarunk fizetni azért, hogy a hírfolyamodban megjelenjünk. Ezért döntöttünk úgy, hogy búcsút intünk számos közösségi média csatornánknak, és inkább megnyitjuk a párbeszéd útját egymás között.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Egy közösség vagyunk, és mindig az is voltunk. Abban hiszünk, hogy hangosabbak lehetünk, ha világszerte minden hangot megszólaltatunk, mert amikor ezt tesszük, a változás élére állunk, megkérdőjelezzük a normákat, és forradalmasítjuk a kozmetikát. Azt akarjuk, hogy a közösség a szenvedélyről és ne a lájkokról szóljon.
A következő hetekben az ügyfélszolgálati csapatunk válaszolni fog a beérkező üzenetekre és kérdésekre, utána pedig elértek minket chat-en, a weboldalon keresztül, e-mailen vagy telefonon.
Ez nem valaminek a vége, hanem valami újnak a kezdete.”
Élet
Fontos