Megígérték a szállásfoglaló oldalak, hogy nem verik át az embereket
Miután a brit fogyasztóvédelem alaposan megszorongatta őket, hat szállásfoglaló portál megígérte, hogy felhagynak az ügyfeleiket megtévesztő gyakorlatokkal. A piac- és versenyfelügyeleti hatóság azért indított vizsgálatot, mert úgy ítélte meg, hogy az oldalak félrevezető értékesítési gyakorlatot folytatnak, például népszerűbbnek tüntetnek fel egyes szállásokat a valóságosnál – írja a BBC.
A hatóság több – köztük Magyarországon is széles körűen használt – szolgáltatót vizsgált, ezek az Expedia, a Booking.com, az Agoda, a Hotels.com, az ebookers és a trivago. A cégek az alábbi négy vállalást tették:
Világossá teszik, hogy mi alapján osztályozzák a szállásokat, beleértve azt is, hogy előrébb rangsorolják-e azokat a szállodákat, amelyektől több bevételük származik.
Nem keltik azt a hamis benyomást, hogy ha nem foglalod le azonnal, akkor elviszik előled például az utolsó kedvezményes árú szobát. Az ilyen oldalak ugyanis rutinszerűen megjelenítik, hogy éppen hány másik ember nézegeti ugyanazt a hotelt. Ezt a jövőben csak akkor tehetik meg, ha azt is jelzik, hogy az illetők másik dátumra keresnek rá (már ha valóban ez a helyzet). Néhány oldal a nyomás fokozása érdekében a már betelt szállásokat is szerepelteti a keresési találatok között, a jövőben ezt sem fogják megtenni.
Csak olyan kedvezményes ajánlatokat jelenítenek meg, amelyek ténylegesen elérhetők az adott időszakra, illetve átláthatóvá teszik a kedvezmények rendszerét. A fogyasztóvédelem azt tapasztalta ugyanis, hogy a hétvégi szobaárakhoz viszonyítva jelenítették meg a hét közbeni (amúgy is olcsóbb) tarifát, úgy állítva be, mintha rendkívüli kedvezményről lenne szó. Ugyanezt szolgálta, hogy egy átlagos szoba árszintjét egy luxuslakosztályhoz viszonyították. A jövőben ilyen praktikákat sem alkalmaznak a szolgáltatók.
A teljes árat megmutatják az oldalak, benne az esetleges foglalási díjjal és az adókkal.
A brit fogyasztóvédelem elnöke elfogadhatatlannak nevezte az eddigi gyakorlatot, az ügyvezető pedig arról beszélt, hogy ezeken az oldalakon nagyon jó árú szállásokat lehet kifogni, de fontos, hogy meg lehessen bízni az általuk közölt információkban.
A hatóság azt is közölte, hogy a felsoroltakon kívül más szolgáltatókat is ellenőriz majd, hogy betartják-e ezeket a magatartási szabályokat. Bár brit ügyről van szó, remélhetőleg a cégek ottani elköteleződése jó hatással lesz a más országokban folytatott gyakorlataikra is.