Rengeteg lengyel vásárlót látok a berlini boltunkban, és úgy gondolom, hogy a lengyel piacon jól fogunk teljesíteni. A szlovák Aktuality beszámolója szerint ezt mondta George Weston, az Associated British Foods (ABF) vezérigazgatója annak kapcsán, hogy a cég ruházati boltlánca, a Primark jövőre belép a lengyel piacra.
A Primark a nemrég zárt pénzügyi évének eredményeit bemutatva tulajdonképpen bejelentette, hogy elkezdi a kelet-európai expanzióját, és bár Magyarországot konkrétan nem nevezte meg célpontként, biztató jel lehet, hogy a bécsi üzletekben legalább annyi a magyar vásárló, mint Berlinben a lengyel.
Az ír gyökerű ABF sok mindennel foglalkozik, többek között mezőgazdasági termékekkel és élelmiszer-kereskedelemmel is, de a Primark láncból szerzi összes bevételének közel felét. Most azt közölte, hogy jövőre majdnem 100 ezer négyzetméterrel növelni szeretné boltjainak összesített alapterületét.
A kelet-európai nyitás a szlovén fővárosban, Ljubljanában indul 2019-ben, a további lépésekből azonban egyelőre csak a lengyel belépő a biztos.
A környező országok közül jelenleg csak Ausztriában van Primark üzlet, összesen öt. Németországban jelenleg 27 boltot tart fenn a lánc, de fő piacának az Egyesült Királyság számít, ahol már 185 boltja van, ráadásul ott bővül a leggyorsabb ütemben.
A Primark üzletek forgalma az elmúlt egy év alatt 7,48 milliárd angol fontra (2750 milliárd forintra) nőtt, de ennél is fontosabbnak látszik, hogy – a ruházati piac tömegcikkeket áruló szegmensében dúló öldöklő verseny ellenére – a bevétel 6 százalékos növekedése mellett 15 százalékkal tudta emelni az üzemi szintű nyereségét.
Vállalat
Fontos