A vártnál kissé rosszabb, de összességében így is impozáns negyedéves eredményeket jelentett be a Samsung. A bevétel az egy évvel korábbi 61 ezer milliárd koreai wonról 58 ezer milliárdra (azaz átszámolva 14,3 ezer milliárd forintra) csökkent, az üzemi szintű nyereség viszont ennek ellenére is 5 százalékkal nőtt.
A negyedéves jelentésben a legérdekesebb az, hogy a Samsungnak láthatóan problémái vannak a mobiltelefon-értékesítéssel. Pozíciója ugyan továbbra is sziklaszilárdnak tűnik a világpiacon, a prémium termékének számító Galaxy S9 azonban nem fogy jól.
Ahogy a Reuters is írja, ebben a felső szegmensben az iPhone 8 alaposan megveri, a Wall Street Journal pedig azt emeli ki, hogy a várakozások szerint a Galaxy S9-ből “csak” 31 milliót adnak el idén, miközben elődje, az S7-es még 50 milliós eladást ért el.
A másik probléma, amire az elemzők rámutatnak, hogy az okostelefonok világpiaca gyakorlatilag megtelt, nincs már tömegesen olyan új vevő, akit be lehetne vonni, a meglévő okostelefon-tulajdonosok pedig a korábbinál hosszabb ideig tartják meg a készülékeiket. Ennek elsősorban az az oka, hogy nem látnak az új mobilokban olyan új, innovatív elemeket, amelyek miatt a boltokba rohannának.
Amikor pedig mégis elmennek új készüléket venni, szembesülnek a Samsungnál olcsóbb márkák kínálatával. A kínai Xiaomi és Huawei pedig szépen lassan magához csábítja a Samsung vékonyabb pénztárcájú híveit.
A koreai óriáscég üzleti stabilitását és növekedését a memóriachipek biztosítják, az általánosan használt, úgynevezett DRAM egységek iránt például olyan nagy a kereslet, hogy az előrejelzések szerint idén 15 százalékkal emelkedik majd az átlagos értékesítési áruk. Ebben a piaci szegmensben a Samsung vezető szerepe továbbra is megkérdőjelezhetetlen.
Tech
Fontos