Az arclemosó, a hidratálókrém, a szőrtelenítő és a hajfixáló zselé férfi változatai már jó ideje beköltöztek a fürdőszobákba, most már csak az hiányzik, hogy a sminkkészletek is kövessék őket. Legalábbis a szépségipar ezt szeretné, és bár már egy jó évtizede mindent megtesz ennek érdekében, talán 2018 tényleg az áttörés éve lehet. A piacot nagyon meg tudná dobni, ha a férfiak tömegesen kezdenék sminkelni magukat.
Ahogy Glen Jankowski, a Leeds Beckett University szociológus tanára írja elemzésében, akkor lesz sikeres a marketing, ha a férfiakat meggyőzik arról, hogy a smink “férfias” is lehet. A gyártók a termékeik férfias átnevezésével próbálkoznak, vagy azzal érvelnek, hogy a jó smink úgy tudja kiemelni az arc egyes vonásait, hogy férfiasabb kinézetet kölcsönöz a használójának.
Az áttörésben segíthet, hogy a férfi sminkelésről szóló videóblogok, azaz vlogok egyre népszerűbbek. A legnézettebb vloggerek, mint például Patrick Starr, James Charles vagy Jeffree Star több millió követőt vonzanak, akiknek már több mint 10 százaléka férfi. A kozmetikai ipar cégei egyre erősebben támogatják a vloggereket (pénzzel és termékmintákkal), akik ebből és a YouTube előfizetésekből jól keresnek. Így egyre többen vágnak bele, és egyre szélesebb körben terjesztik az igét.
Jankowski azt mondja, a kutatások szerint a férfiak kezdenek felzárkózni a nőkhöz abban, hogy egyre többen elégedetlenek a testképükkel. Egyre többen küzdenek emiatt étkezési problémákkal is, és ilyenkor gyakran a magas fehérjetartalmú italokhoz, esetleg szteroidokhoz nyúlnak. A trendet nagyon felerősíti a média, mivel a férfilapok csak magas, izmos, szikár, sűrű hajú modellekkel dolgoznak.
Egyelőre a férfiak messze nem tartanak ott, ahol a nők, vagyis tőlük még kevésbé várja el a társadalom, hogy úgy nézzenek ki, mint a címlapon szereplő modellek, a trend azonban ebbe az irányba mutat, és a nyomás erősödik. Ez pedig minden valószínűség szerint oda vezet, hogy az arcra vonatkozó elvárások is szigorúbbak lesznek, az igazán jó férfinak ne legyen kezeletlen pórusa, ránca vagy bőrfoltja.
A kozmetikai ipar mindenképpen ebben bízik, mert eddigi erőfeszítései ellenére a férfiaknak 2016-ban csak mintegy 50 milliárd dollár értékben értékesített különböző készítményeket, a nők ezzel szemben 250 milliárd dollárért vásároltak.
Élet
Fontos