Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2021. március 30. 11:20 Tech

A boltoknak a március az új karácsony

Az online kiskereskedelmi forgalom 2019-ben 781 milliárd forint volt, tavaly azonban a járvány miatt nagyon felgyorsult a netes értékesítés bővülése. A Reacty Digital piackutató erre vonatkozó 2020-as felmérése még folyamatban van, Pintér Róbert üzletfejlesztési igazgató azonban egy webináron azt mondta, becslésük szerint a tavalyi eredmény 1000 milliárd forint felett lesz, ami azt jelenti, hogy

a teljes magyar kiskereskedelmen belül a netes értékesítés elérte a 10 százalékot.

A tavalyi és az idei boltbezárások, illetve korlátozások miatt a kereskedők jelentős részének az internetes rendelés és kiszállítás lett csaknem az egyetlen menekülési útvonala, és mivel a járvány első és harmadik hulláma egyaránt márciusban hozta meg a lezárást, az év harmadik hónapja gyakorlatilag az új karácsony lett.

A készpénz használatának visszaszorulása is felgyorsult, míg 2019-ben a vevők 15 százaléka preferálta a készpénzt, 2020-ban már csak 5 százalék volt az arány, ez már azt jelenti, hogy a netes rendeléseknél közel kerültünk ahhoz, hogy megszűnjön a készpénzes vásárlás.

Azok a fogyasztók, akiknek a járványban nem szűnt meg, vagy nem esett vissza érdemben a keresete, nagyon ki vannak éhezve az igazi bolti vásárlásokra, és ha a korlátozások enyhülnek, akkor ők várhatóan nagy keresletnövekedést fognak okozni

– mondta Pintér Róbert.

Ennél érdekesebb fejlemény lehet azonban, hogy különösen a 30 év alatti felnőtt vásárlók között egészen nagy arányban lehetnek olyanok, akik a hétköznapi szokások szintjén már nem szoknak vissza az online környezetből a hagyományos boltokhoz.

Mivel a fiatalok jelentős része a járvány hatására végleg az online térbe vándorolt, egyre nagyobb kényszer alatt állnak majd a kereskedők, hogy a netes jelenlétüket erősítsék – vagy sok esetben eleve megjelenjenek ott.

Az online megjelenést azonban általában nem lehet egyszerre gyorsan és jó minőségben házon belül megoldani, ezért a piacon arra számítanak, hogy a kereskedők a logisztika egyre nagyobb részét szervezik ki, azaz veszik igénybe szolgáltatásként, így az ilyen megoldásokat kínáló cégek forgalma és szerepe is erősödhet.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMikor vásárolunk többet online, mint hagyományos boltokban?Nem is olyan rég még elképzelhetetlen volt, de idén a kínaiak már többet vásárolhatnak az interneten, mint offline. Mi várható idehaza?

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech e-kereskedelem fiatalok járvány kiskereskedelem Reacty Digital vásárlók Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Torontáli Zoltán
2025. március 3. 06:01 Tech, Vállalat

Világító kutyanyakörvektől jutott milliárdos regionális webshopig három magyar testvér

A pendrive, a longboard és a rovartelep nem jött be, a kutyatáp viszont nagyon, ez a Vargyas testvérek tanulságos útja a nullától az egymilliárdig.

Vámosi Ágoston
2025. február 15. 17:41 Tech

Magyarországon alig ismert márkák hajtják a világ okostelefon-piacát

Az Apple és a Samsung egyaránt visszaesett, a hasító kínai márkáknak köszönhetően azonban tavaly újra nőttek az eladások.

Torontáli Zoltán
2025. február 2. 06:03 Tech

Évente egy kávé áráért elvárhatjuk, hogy kiderüljön, miből áll a világ

A világ legnagyobb részecskefizikai infrastruktúrája közel hárommillió eszközből áll, karbantartásukat egy magyar szakember, Jurcsó Péter menedzseli.

Fontos

Torontáli Zoltán
2025. április 1. 05:58 Vállalat

Ezért nem tud ma beszállni az árversenybe a sarki élelmiszerbolt

Az árrésstop minden korábbinál jobban megmutatta, milyen hatalmas előnyben vannak a nagy boltláncok a beszerzések terén a kisboltokhoz képest.

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.