Hírlevél feliratkozás
Rigó Anita
2018. május 5. 17:37 Tech

Előfizetéses Facebookon mesterkednek Zuckerbergék

A Facebook piackutatásba kezdett az utóbbi hetekben, hogy kiderítse, több ember csatlakozna-e a platformjukhoz, ha létezne egy előfizetéses, reklámmentes verziója – tudta meg a Bloomberg. A fizetős Facebook lehetősége már korábban is felmerült, ám most az adatkezelési botrány miatt újra fontolóra vették az ötletet.

A tervek egyelőre nincsenek kőbe vésve és nem is biztos, hogy megvalósítják az elképzelést – mondták a zárt tárgyalások miatt névtelenséget kérő források a Bloombergnek.

A Facebook nem akarta kommentálni az értesülést. Mark Zuckerberg és Sheryl Sandberg ügyvezető igazgató egyébként a vállalat első negyedéves eredményének bemutatáskor éppen arról beszélt, hogy a reklámok segítségével tudják elérni a legtöbb embert, minden jövedelmi szinten, de létezhet más modell is, ami működik.

Sok más bevételszerzési formán gondolkoztunk már, beleértve az előfizetéseket is, és a jövőben is minden lehetőséget megfontolunk

– mondta akkor Sandberg. Zuckerberg áprilisban az amerikai törvényhozás előtti meghallgatásán szintén utalt arra, hogy lehet, hogy lesz előfizetéses opció. Azt mondta, mindig lesz ingyenes verzió.

A reklámmentes, előfizetéses verzióval Zuckerbergék nem az üzleti modelljüket akarják megváltoztatni, csak meg akarják szüntetni az okot, amiért az emberek gyakran elhagyják a Facebookot. A vállalat a tavalyi 41 milliárd dolláros bevételét mind a reklámokkal kereste.

Az utóbbi években elvégzett belső vállalati kutatások ugyanakkor azt hozták ki eredményül, hogy a fogyasztók nem lennének nyitottak az előfizetési opcióra, mivel az egészet úgy látnák, hogy a Facebook csak mohó és pénzt akar kérni valami olyanért, amiről azt mondta, mindig szabad lesz – mondták a források.

A vállalat szerint azonban a fogyasztók hozzáállása megváltozhat a Cambridge Analytica botrány miatt. A Facebook iránti közbizalom ugyanis jelentősen sérült, miután kiderült, több millió felhasználó személyes adatait adta át egy fejlesztő a politikai elemző cégnek, amely Donald Trump 2016-os elnökválasztási kampányán dolgozott. Az ügy miatt számos fontos kérdés merült fel a Facebookkal kapcsolatban, például hogy vajon milyen információkat gyűjt a hirdetésekhez, illetve hogy követi vagy célozza-e oly módon a felhasználókat, ahogyan arra ők nem számítanak, vagy amit nem értenek.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech előfizetés facebook közösségi média reklám Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Pletser Tamás
2024. november 10. 06:08 Tech, Vállalat

Atom- és gázenergia fogja táplálni a jövőt meghatározó technológiát

Versenyt futnak az energiaellátásért a mesterséges intelligencia fejlesztésére hatalmas összegeket költő amerikai informatikai vállalatok.

Vermes Nikolett
2024. november 2. 06:06 Tech, Vállalat

A Temu ellen derül ki igazán, mennyit érnek az új uniós szabályok

Már egy éve formálják az ágazatot az új digitális piaci szabályok, amelyeket most a kínai e-kereskedelmi behemót ellen vet be az Európai Bizottság.

Torontáli Zoltán
2024. október 10. 16:44 Élet, Tech

Úgy tiltották be az erkélynapelemeket, hogy nyitva hagytak pár kiskaput

Mi az erkély, a loggia és az előtető? Ez a kérdés kulcsa.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.