Sorra jönnek a rossz hírek az amerikai GoPro felől. A kiváló minőségű, szinte széttörhetetlen akciókameráiról ismert társaság hétfőn kénytelen volt módosítani a tavalyi negyedik negyedévre vonatkozó profit előrejelzését, a korábbi 470 millió dollár helyett már csak 340 millióra számít, ami majdnem 28 százalékos esés. A cég azt mondja, hogy a Hero5 kamerájának értékesítése elmaradt a várakozástól, az új, Hero6-ról pedig csak annyit közölt, hogy az “a terveknek megfelelően” fogy, ami ezek után nem győzte meg az elemzőket.
A GoPro ezen kívül azt is bejelentette, hogy visszavonul a drónok fejlesztésétől, pedig ehhez korábban nagy reményeket fűzött. A JPMorgan Chase a hírek szerint már keresi a társaság új vevőjét. A GoPro azzal próbálta finomítani az eladásáról szóló értesüléseket, hogy nyitott ugyan bármilyen megoldásra, egy értékesítés előkészítésében azonban aktívan nem vesz részt.
Az amerikai társaság megtorpanása azért meglepő, mert eddig jó munkát végzett a piac megdolgozásával. Lényegében sikerült létrehoznia egy szűkebb piaci rést magának, amikor az Instagram nemzedék tagjait rávette, hogy fizessenek prémiumot egy jó minőségű akciókameráért, miközben már a mobiltelefonjaikban is egészen jó technikák lapultak. A marketingre sem kellett sokat költeniük, hiszen azt elvégezték helyettük a vírusvideók.
A Wall Street Journal elemzése szerint a GoPro fő problémája az lehet, hogy pusztán hardvercég marad, de túl kis méretben, ami hosszabb távon nem teszi önállóan életképessé. A lelkes fogyasztói hiába fizetnek ki 4-500 dollárt egy-egy kameráért, nem feltétlenül veszik meg minden évben a legújabbat. A GoPro viszont eddig nem lépett elég gyorsan, hogy saját platformot alakítson ki, és így többféle bevétellel gazdagodjon folyamatosan és kiszámíthatóan.
Míg 2014 októberében még töb mint 90 dolláron forogtak a GoPro részvények, a szufla már 2015 második felére folyamatosan kifogyott a papírokból, és jelenleg már csak 6 dollár körül adják-veszik – azaz a csúcshoz képest már 90 százalékot vesztett értékéből.
Tech
Fontos