Hiába adtak le alaposan az elemzők a várakozásaikból, a Snapchat nevű közösségi médiás alkalmazás mögött álló cégnek, a Snapnek még ezeket a számokat sem sikerült teljesítenie a legutóbbi negyedéves jelentése szerint.
Ahogy a Financial Times is rámutat, az aktív felhasználók száma az elmúlt három hónapban mindössze 5 millióval nőtt, a bevétel pedig éves összehasonlításban 126 százalékkal emelkedett, ám ez egy hasonlóan ambiciózus amerikai tech cégtől harmatgyenge teljesítmény.
A Snapchat fantasztikusan jól teljesít egy szempontból: továbbra is az amerikai tizenévesek kedvenc kép- és videómegosztó szolgáltatása. Egy átlagos amerikai felhasználó naponta 25-ször is ránéz az üzeneteire.
A probléma mégis súlyos, és egy tőmondatban összefoglalható: rajtuk kívül mások nem fogékonyak a szolgáltatásra.
A Snap ezért azt tervezi, hogy átszabja az applikációt a könnyebb és logikusabb használhatóság érdekében. Ezzel azonban ingoványos talajra érkezik, az amerikai tinik ugyanis jórészt pont azért szeretik a Snapchatet, mert számukra a használata szórakoztató, és legfőképpen a szüleiktől is mentes övezetben érezhetik magukat. A Snapnek most úgy kellene átalakítania magát, hogy ez az intimitás megmaradjon, ám valahogy a szülők mégiscsak rászokjanak, tipikusan a Facebook mellé, vagy inkább helyette.
Evan Spiegel, a Snap alapító-társtulajdonosa előre figyelmeztetett, hogy az átalakítás rövid távon várhatóan minden tekintetben felbolygatja majd az üzletmenetet, de azzal nyugtatta a munkatársait, hogy végső soron a Snapchat eddig is az állandó, csak kevésbé látványos változásokban élt.
A részvényesek azonban már most is zaklatottnak érezhetik magukat, a márciusi tőzsdei bevezetéskor a papírjaik 24,5 dollárt értek, most azonban csak 13-ért tudnának megválni tőle. Ők valószínűleg csak döbbenten nézik, hogy Spiegel az átalakítással egycsapásra szinte minden eddigi stratégiai döntést átírt.
A Snap egyébként óriásit bukott a Spectacles nevű videókamerás szemüvegével. A raktárban 40 millió dollár értékben porosodnak a szemüveg alkatrészei, mert a kezdeti lelkesedést látva Spiegelék azt hitték, nagy lesz a kereslet a termékre, és alaposan berendeltek. Ezt azonban végül még az amerikai tinik sem ették meg, és bár a Spectacles eddig 20 millió dollár bevételt termelt, a 40 milliós raktárkészletet most le kellett írni a könyvekben.
Fotó: AFP/Europress
Tech
Fontos