Jól kiszúrt Lázár János a német céggel: Siemens-mozdonyok vásárlása helyett Siemens-mozdonyokat bérel az állami vasúttársaság, jelentősen drágábban.
A NER-közeli magyar vasúti járműgyártás az ablakon mászhat vissza, miután a spanyolok kidobták az ajtón, és az állami MÁV-tól is kaphat megrendelést.
Siralmas gazdasági képet mutat a jegybank friss élelmiszeripari mélyelemzése, ha tudunk olvasni a számsorok között.
A VW és a Mercedes átvágta a gordiuszi csomót, drágábban ad el kevesebb autót. Ha tovább enyhül a chiphiány, az erős hátszelet adhat a teljes magyar gazdaságnak.
A külföldiek visszatérése üzletileg is nagyon jó hónapokat hozott néhány magyar turisztikai szegmensben, de az infláció miatt most itt is újra nagy a bizonytalanság.
Egy kicsit enyhült a munkaerőhiány a turizmusban és a vendéglátásban, de így is túl sokan hiányoznak. A járvány alatt lelépett dolgozók nem jöttek vissza tömegesen.
A jegyárak a munkaerőhiány és az üzemanyagárak elszállása miatt egyébként is drágultak volna, de a diszkont légitársaságok az extranyereség-adó miatt sem fogják tudni tartani a régi árakat.
A tengeri szállítmányozás díjai az év elején már csökkenésnek indultak a világban, de a magyar piac túl kicsi ahhoz, hogy ezt egyből megérezzük. Ráadásul még egyáltalán nem biztos, hogy vége a globális felfordulásának.
Már úgy tűnt, hogy fellélegezhet az iparág a járvány miatt kialakuló gyártási káosz csillapodása után, amikor a háború keresztülhúzta az optimista számításokat.
A költések alapján minden negyedik reklám gyógyhatású készítményt hirdet, ezeken belül pedig egyre nagyobb üzlet a vitaminok gyártása és forgalmazásra.