Kezd áttörni a bizalmi gát a fogyasztóknál, és egyre többen fizetnek előre az online rendelésekért, vagy mentik el kártyájukat a szolgáltatóknál. Most már minden online leadott rendelés kétharmada valahogy kártyához köthető, ami lehet a futárnál való fizetés, vagy az előrefizetés, amit régebben még kerültek az emberek.
Mondovics Péter, a Mastercard digitális megoldásokért felelős marketingmenedzsere volt a G7 podcast vendége.
A beszélgetést ide kattintva vagy bármely podcastlejátszóban lehet meghallgatni:
Idén már sorban a harmadik fizetési élmény riportot adta ki a Mastercard, amelyben a fizetési szokások változására is rákérdeztek. Ebből kiderült, hogy egyre kényelmesebbek vagyunk, tavaly a magyarok 57 százaléka rendelt az ágyából, idén ez 58,4 százalékra nőtt. Csökkent a tévézés közbeni vagy a munkahelyről való rendelés, míg a buszon, vonaton, villamoson stabilan 20 százalék körüli arányban rendelnek online terméket vagy szolgáltatást. A wc-ről viszont kevesebbet rendelünk, mint tavaly.
Az emberek általában nem szeretnek fizetni, de ha kell, a legjobb ügyfélélményt keresik, és ha megtalálták, ehhez mérnek minden mást. Így a kereskedőknek jelenleg az Apple vagy Google Pay adta élménnyel kell versenyezniük – és a mentett kártyás szolgáltatással ezt, a gyakorlatilag egy gombnyomásos fizetési élményt kapják meg a fogyasztók.
A riporthoz megnézték azt is, hogyan használja a rendkívül sokszínű csoportot jelentő kiskereskedői réteg az online platformot. Kiderült, hogy a felmért 24 ezer vállalkozás csaknem mind egyszemélyes, és a vezetőjük legtöbbször nem is gondol magára e-kereskedőként, ide számít egy virágkötő házhoz szállítással, egy jógaedző vagy egy kávézó, ahol van előre rendelés. A kereskedők 70 százaléka csak promócióra használja a webes felületet, és mindössze 13 százalékuknál volt lehetőség kártyás fizetésre.
Sokszor jön elő köztük félelemként, hogy drága a kártyaelfogadás. „Amikor 3-5 százalékos jutalékokról beszélnek a partnerek, akkor megkérdezzük, hogy az utóbbi három évben hányszor kértek fizetési szolgáltatótól ajánlatot? Verseny van a piacon” – mondta Mondovics Péter. Jelenleg a vállalkozás nagyságától és iparágtól függően 0,5-2 százalék között van a kártyaelfogadás díja, amihez már drága terminált sem kell igényelni, mint régebben, mert egy okostelefonnal megoldható a fizetés.
A podcast elkészítését a Mastercard Magyarország támogatta.
Podcast
Fontos