Hírlevél feliratkozás
László Pál
2022. június 10. 10:36 Podcast, Támogatói tartalom

Ma még versenyelőnyben vannak a zöldebben működő cégek, de holnap ez már alapelvárás lesz

Számos kutatás készült már a fenntarthatósággal kapcsolatos fogyasztói szokásokról, de a pénzügyi szektorban ez még nem egy telejesen feltárt terület – pedig érdekelné a bankokat az ügyfelek hozzáállása a témához.

A Mastercard Magyarország a Frontíra tanácsadócéggel közösen, magyar banki ügyfelek körében végzett kutatásából kiderült, hogy a klímaváltozást továbbra is az egyik legnagyobb problémának tekintik, és bár csaknem mind maguk is tesznek a fenntarthatóbb bolygóért, az egyén felelősségét nem tekintik akkorának, mint a nagyvállalatokét és a szabályzókét – mondta Rácz Anna, a Mastercard fenntarthatóságért felelős marketingszakértője a G7 podcastban.

A beszélgetést ide kattintva vagy bármelyik podcast lejátszóban lehet meghallgatni:

Az ezer fős, reprezentatív kutatásban a résztvevők egynegyede a legfiatalabb, Z generáció képviselője volt, 18-24 éves fiatalok, hiszen ők a jövő fogyasztói.  Bár a környezetvédelem mindenkinek egyformán fontos, de a hozzáállás és a változtatási hajlandóság generációnként eltérő. Az idősebbek inkább egy-egy környezetbarát terméket keresnek, míg a Z generációsok életmódváltást is bevállalnak, és nem termékszinten keresik a fenntarthatóságot – náluk még fontosabb a transzparencia, hogy az egész brand zöld legyen, a vállalati működéssel együtt. 

Eddig a kényelem volt a fő szempont egy termék vagy szolgáltatás vásárlásánál, most emellé bejött a fenntarthatósági szempont is, azaz hogy a kiválasztott termék védje, de legalább ne károsítsa a környezetet.

Igaz a sokat hangoztatott alapvetés, hogy ami digitális az zöld – azonban attól, hogy zöld, még nem biztos, hogy hajlandók többet fizetni érte az emberek, mert úgy vélik, hogy ami digitális, sokkal kevesebbe kerül a banknak vagy szolgáltatónak. Azonban ha transzparensen elmondják nekik, hogy miért drágább egy adott termék, sokkal inkább hajlandók áldozni rá.

Emellett az ügyfeleket érdekli az is, és nagyban növelné a lojalitásukat, ha jobban tudnák, hogy a bankjuk mit tesz a környezetvédelemért – nagy részük nem tud erről semmit. A kommunikáció tehát fontos ezen a téren is, mert a fenntarthatóbb működés most még versenyelőnynek tűnik, de valójában kezd magától értetődő elvárássá válni a fogyasztóknál.

A podcast elkészítését a Mastercard Magyarország támogatta.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkZöld fronton dőlhet el a bankok versenye a jövő generációiértA látszatintézkedésekkel nem jutnak előre a bankok: az ügyfelek nem szívesen fizetnének azért, amiről úgy gondolják, hogy a banknak amúgy is kevesebb költséggel jár.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast Támogatói tartalom Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Bucsky Péter
2025. március 29. 06:06 Podcast

Lemarad a gazdaság a népesség növekedése mögött, ha nem csökken Afrika kizsákmányolása

A nehézségekben a rossz kormányzási gyakorlatoknál is nagyobb szerepe lehet az adóelkerülésnek és az egyoldalú kereskedelmi kapcsolatoknak.

Stubnya Bence
2025. február 1. 06:08 Podcast

Mosolygósnak mondják a filippínó vendégmunkásokat, de sokuk lesz depressziós Magyarországon

Többszörösen kiszolgáltatott, sérülékeny csoport az itthon dolgozó EU-n kívüli vendégmunkásoké, a magyarok pedig saját kiszolgáltatottságuk miatt bizalmatlanok velük szemben. G7 Podcast!

Holtzer Péter
2025. január 25. 06:01 Podcast

Amikor jön a gyerek és beléd rúg, akkor nem az az első gondolatod, hogy ez a gyerek bajban van

A pedagógusok, nevelők nincsenek felkészülve a viselkedészavaros gyerekek kezelésére, ebben igyekszik segíteni a NoBadKid – Pressley Ridge Alapítvány.

Fontos

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.

Hajdu Miklós
2025. március 29. 15:04 Világ

Európában a klímavédelem nyírta ki az olcsó kisautókat, Amerikában Trump vámjai fogják

Az áremelkedés miatt jellemzően az olcsóbb és kisebb típusok tűnhetnek el az amerikai autópiacról. Ilyeneket már Európában is egyre nehezebb találni.