Hírlevél feliratkozás
László Pál
2021. július 19. 09:16 Podcast, Támogatói tartalom

Olyan cégekkel versenyzünk, amelyeket 5-10 éve alapítottak, de lehet, hogy 5 év múlva már nem lesznek itt

A Siemens már 135 éve van jelen Magyarországon, és mindig a villamosenergia, a villamosság és az automatizálás, az informatika fejlődésében látta a jövőt. Ma olyan cégekkel versenyzünk, amelyeket 5-10 éve alapítottak, és akár nagyobbak is, mint a Siemens, de lehet, hogy 5 év múlva már nem lesznek itt – mondta Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. frissen kinevezett elnök-vezérigazgatója a G7 podcastban.

A beszélgetés bármely podcast-lejátszóban és ide kattintva hallgatható meg:

Ma már a Siemens inkább high-tech cég, mint ipari konglomerátum. A fogyasztók által leginkább ismert, Siemens márkájú háztartásigép-üzletága például már nincs meg, viszont a nagy felhasználóknál, autóipari, gyógyszeripari cégeknél, kereskedelmi épületekben, erőművekben, gyárakban megtalálhatók a Siemens rendszerei.

Az ipar 4.0 egy többlépcsős folyamat. Sok cég még az adatok begyűjtésénél tart, de még nem nagyon tud velük mit kezdeni. Ma az adatok nagyon kis részét használjuk csak, 1-2 százalékát – ezért lenne fontos big data helyett smart datáról beszélni, hogy azokat az adatokat gyűjtsük, amiket tényleg szeretnénk és tudunk használni – mondta Jeránek Tamás. Másoknál megvan már az adatvizualizáció: napra vagy akár másodpercre lebontva látható például az üzem energiafogyasztása vagy a legyártott termékek száma. A jövőben majd visszanyúlunk a rendszerbe, és elkezdjük irányítani, változtatni a termelést akár távolról is, ezután pedig már az a fokozat jön, hogy magára hagyhatjuk a gyártást, és a mesterséges intelligencia segítségével annyira elő tudjuk készíteni a gyártást, hogy rá lehet bízni a termelést a rendszerre.

A Siemens szoftverek egyik kulcsa a szimuláció: ez a megoldás jóval olcsóbb és gyorsabb a termékek tesztelésére – elég, ha egy autó töréstesztjére gondolunk. A szoftver képes arra is, hogy megmutassa a termék gyenge pontjait, amin változtatni kell, sőt, egész gyártósorokat is lehet szimulálni vele. A kulcs a digitális és valódi világ összekapcsolása- fejtette ki a vezérigazgató.

A podcast megjelenését a Siemens Zrt. támogatta.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast Támogatói tartalom ipar 4.0 podcast Siemens Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Bucsky Péter
2025. március 29. 06:06 Podcast

Lemarad a gazdaság a népesség növekedése mögött, ha nem csökken Afrika kizsákmányolása

A nehézségekben a rossz kormányzási gyakorlatoknál is nagyobb szerepe lehet az adóelkerülésnek és az egyoldalú kereskedelmi kapcsolatoknak.

Stubnya Bence
2025. február 1. 06:08 Podcast

Mosolygósnak mondják a filippínó vendégmunkásokat, de sokuk lesz depressziós Magyarországon

Többszörösen kiszolgáltatott, sérülékeny csoport az itthon dolgozó EU-n kívüli vendégmunkásoké, a magyarok pedig saját kiszolgáltatottságuk miatt bizalmatlanok velük szemben. G7 Podcast!

Holtzer Péter
2025. január 25. 06:01 Podcast

Amikor jön a gyerek és beléd rúg, akkor nem az az első gondolatod, hogy ez a gyerek bajban van

A pedagógusok, nevelők nincsenek felkészülve a viselkedészavaros gyerekek kezelésére, ebben igyekszik segíteni a NoBadKid – Pressley Ridge Alapítvány.

Fontos

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.

Hajdu Miklós
2025. március 29. 15:04 Világ

Európában a klímavédelem nyírta ki az olcsó kisautókat, Amerikában Trump vámjai fogják

Az áremelkedés miatt jellemzően az olcsóbb és kisebb típusok tűnhetnek el az amerikai autópiacról. Ilyeneket már Európában is egyre nehezebb találni.