Hírlevél feliratkozás
László Pál
2020. november 11. 10:43 Podcast, Támogatói tartalom

2030-ra az a cél, hogy az energiamixben legalább akkora súlya legyen a napenergiának, mint az atomnak

A fenntarthatóság, a klímavédelem, a társadalmi felelősségvállalás nagyon komoly hívószóvá vált az elmúlt években – mondja a G7 podcast vendége, Kovács Domonkos, az Alteo M&A és Tőkepiacok vezérigazgató-helyettese.

Jelenleg rendkívüli tőkemennyiség áramlik az ezeket a hívószavakat jól használó cégek felé. Kovács Domonkos szerint azonban ez a hatalmas tőkekoncentráció és piaci siker nem analóg a 2000-es évek eleji dotcom lufival. Vagyis mivel a vállalati szférán túl most már a politika is egyre inkább a zöld projektek mellett áll, még a szabályozási kockázatok is jelentősen mérséklődnek, hiszen nagyon komoly, globális környezetvédelmi kihívásokkal állunk szemben.

Az Alteo legutóbbi kötvénykibocsátására utalva a vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy a 3,9 milliárd forintos jegyzés kifejezetten sikeresnek tekinthető. Ez az összeg pedig tökéletesen passzol a korábban megalkotott stratégiai tervükhöz.

Magyarország klímacéljait erősen befolyásolja a paksi atomerőmű bővítése, vagyis, ha Paks II. elkészül, az ország energiatermelésének túlnyomó része karbonsemleges lesz, és legalább harmadát megújulóenergia-termeléssel fogjuk előállítani. A vezérigazgató-helyettes szerint bár sok vita van az atomenergia kapcsán, az azonban biztos, hogy a használata szén-dioxidot valóban nem termel. Mindemellett azért 2030-ra az a cél, hogy a hazai energiakapacitási mixben összességében közel akkora súlya legyen a napenergiának és az egyéb megújulóknak, mint az atomnak.

A globális klímaválság kapcsán Kovács Domonkos hozzátette, hogy ha megnézzük az emberiség történelmét, akkor van okunk bizakodni, hiszen néha sajnos ugyan jelentős áldozatokkal, de eddig – köszönhetően a tudásunknak, a kreativitásunknak – mindig megoldottuk az előttünk tornyosuló problémákat.

Kövesd a G7 Beszélgetéseket Spotify-on, Itunes-on, Overcaston vagy bármelyik podcast-appon.

A podcast készítését az Alteo Nyrt. támogatta.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkLuczay Péter: Ha jól csináljuk, egy sokkal fenntarthatóbb világ jön elA megújulók előretörésével egyre fontosabb, hogy a termelési kapacitásokat jól ki lehessen egyensúlyozni az áramrendszerben - mondja a G7 Podcastben az Alteo termelés- és kockázatmenedzsmentért felelős vezérigazgató-helyettese.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast Támogatói tartalom Alteo áramtermelés podcast támogatói tartalom Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Bucsky Péter
2024. november 9. 06:02 Podcast

Sikeres, innovatív magyar cégekhez kiszámítható oktatás és kutatás is kellene

Csehország és Észtország állva hagyta innovációban Magyarországot. A G7 Podcastban Cséfalvay Zoltánt kérdeztük, hogy mit lehetne jobban csinálni.

Bucsky Péter
2024. október 26. 06:10 Podcast

Sok pénzzel nyomul a Balkánon a kormány, de miért jó ez Magyarországnak?

200 milliárd forint kedvezményes kölcsönt nyújt hazánk Észak-Macedóniának. A térség szakértőjével készített podcastunkból kiderül, hogy mire fordíthatják ezt az összeget.

Holtzer Péter
2024. október 19. 06:04 Podcast

Már azt sem tudjuk pontosan, hogy hány gyerek jár a magyar iskolákba

Egyre kevesebbet tudunk a közoktatásról, pedig szakpolitikai elemzések nélkül át sem lehet gondolni, hogy mit kellene hosszú távon csinálni.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.