Vannak, akik hitelkártyájukkal is szeretik kifejezni anyagi lehetőségeiket, az Egyesült Államokban – és a világ nagy részén – például a fekete American Express kártya jelzi, hogy nem mindennapi pénzköltési potenciállal bír az illető. Egy londoni, egyebek mellett luxus utakkal foglalkozó társaság azonban egy magántőkealappal karöltve úgy gondolta, hogy van egy olyan réteg, amelynek ez nem elég exkluzív, ezért kijött egy olyan hitelkártyával, amelynek feltételeihez képest a felső tízezer is túl népes tábor.
Az Insignia Group és a Certares VISA kártyája alapvetően 14 karátos aranyból van, gazdagon díszítve többek között gyémántokkal, zafírokkal és igazgyöngyökkel. Minden kártya egyedi tervezésű, a megrendelő ízlésének megfelelően megjelenhetnek benne a családi címerre, szeretett állatokra vagy éppen sportcsapatok logójára utaló motívumok.
Ahogy a Bloomberg írja, az amerikai piacra lépésre készülő szolgáltató a New York-i ékszerészeti hétre időzítve egy zártkörű eseményen mutatta be a kártyák néhány példányát (a hírügynökség cikkében több kép is szerepel). Ahogy az Insignia videójából kiderül, minden kártyát kézzel készítenek svájci mesterek.
Egy kártya nagyjából 200 ezer dollárba (60 millió forint) kerül, az éves díja pedig 10 ezer dollár.
Ha valaki azt gondolná ez alapján, hogy valójában csak dísznek van, az téved, az Insignia elnöke ugyanis elmondta, hogy az ügyfelek egy évben átlagosan több mint egymillió dollárt költenek egy-egy – chipet is tartalmazó – kártyával. Leggyakrabban valamilyen utazáshoz kötődő kiadást fedeznek vele.
Ezt onnan lehet tudni, hogy noha az Egyesült Államokban még csak januártól indul a szolgáltatás, de a vállalat száznál valamivel kevesebb kártyát már elkészíttetett az egyebek mellett az Egyesült Királyságban, a Közel-Keleten, Monacóban, Oroszországban élő, illetve az utóbbi időben már amerikai ügyfeleinek is.
Az Insignia turisztikai és egyéb szolgáltatásokkal foglalkozó ágazata fél évvel ezelőtt kezdte meg tevékenységét az Egyesült Államokban, és egyelőre 50 ügyfele van, a cég elnöke szerint 20-25 százalékuk milliárdos. A cél 300-500 ügyfél a tengerentúlon, Európában már 800 embert szolgálnak ki.
A szolgáltatás része egy nonstop elérhető személyi asszisztens, aki még az olyan részletekkel is tisztában van, hogy ügyfele a szállodai ágyak melyik oldalán szeret aludni, és előre elküldi például a hotelekbe az általa preferált kozmetikumokat és egyéb kellékeket.
Pénz
Fontos