Közel 6 milliárd forintot költ el különböző fejlesztésekre, illetve azok tervezésére a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK). A szervezet egyszerre nyolc közbeszerzésének eredményét tette közzé, s bár ezek közül három is eredménytelen lett, több nagyobb beruházásról is kiderült, hogy ki csinálhatja meg és mennyiért.
A legdrágább projekt az észak-déli M3 metró meghosszabbításának tervezése, ami nem meglepő, mivel elég komplex beruházásról van szó. A metróvonal négy új állomással bővülne, amelyek közül kettőt a föld alatt, kettőt a felszínen alakítanának ki. Emellett a Megyeri úti végállomásra egy intermodális csomópontot álmodott meg a BKK, így itt kezdeni kell valamit a villamos és buszvégállomással, parkolókat kell építeni, a Megyeri utat pedig át szeretnék vezetni a Budapest-Vác vasútvonal alatt.
Nem csoda, hogy a projekt tervezése is majdnem 3 milliárd forintba kerül. A munkát az ilyen jellegű állami tendereken mostanában taroló Főmterv Zrt. kapta, igaz ezúttal nem egyedül, hanem a Viköti Mérnöki Iroda Kft-vel konzorciumban. A nyertesek hatalmas összegért mások mellett
Ehhez képest a többi projekt kicsinek számít, még akkor is, ha a Bökényföldi út – Rákosligeti határút és Cinkotai út felújítását 1,64 milliárdért vállalta a Colas Út Zrt. és HE-DO Kft. kettőse, a Fehérvári utat pedig 862 millióért újítja fel a Swietelsky.
Ezeknél vélhetően drágább lesz majd a Blaha Lujza tér megújítása, ez azonban a 3-as metróhoz hasonlóan még csak a tervezési fázisban tart. A kiírás szerint a közteret 10 ezer négyzetméteren fogják rendezni, a Rákóczi út és a Nagykörút kereszteződését akadálymentesítik és az aluljárót illetve a nyilvános wc-ket is rendbe hoznák. Most annyi derült ki, hogy rekonstrukciónak csak a tervezése közel 140 millió forintba kerül, és a megbízást a Közlekedés Fővárosi Tervező Iroda Kft. valamint az Uvaterv Zrt. kapta.
Nem sikerült azonban mindenhol megtalálnia a megfelelő partnert a BKK-nak. A Margit Krt. felújítását például túl drágán vállalták volna, a meghirdetett kerékpáros projektre (amely keretében két kerékpárutat újítottak volna fel, illetve a metró és a HÉV állomások mellett is tárolókat helyeztek volna el) pedig nem is érkezett ajánlat. Pedig biciklis fejlesztésekre elég nagy szükség lenne. A Magyar Kerékpárosklub épp csütörtökön publikálta nemrégiben végzett kutatását, amiből kiderült, hogy felnőtt lakosság 70 százaléka szokott kerékpározni, több mint harmada hetente többször is biciklire ül, az infrastruktúrával azonban a többség kifejezetten elégedetlen.
Közélet
Fontos