Budapesten és környékén egész Európát nézve is kimagaslóan nagy arányban használják aktívan a közösségi médiát a lakosok, de vidéken is nagyon nagy értékről számolt be az Eurostat.
Számokban: Ha a régiókat nézzük, akkor az unióban a hat dániai egység vezet 88-89 százalékos adattal, de rögtön utána Budapest (86%), Közép-Magyarország (85%) és Pest (84%) következik. Mivel vidéken 80 százalék körül alakul a mutató, az összesített átlagos adat Magyarországra 81 százalék, és csak Ciprus (83%), illetve Dánia (91%) előz meg minket.
A közösségi média használata kifejezetten erős a skandináv államokban és Hollandiában, a közép-kelet-európai sávban ennél jóval mérsékeltebb, de ebből a mintázatból Magyarország kifejezetten, de még Románia is jelentősen kilóg.
Budapest egyébként az online adásvételi aktivitásban is meglehetősen magas adattal rendelkezik, ha viszont azt mérik, hogy a lakosság mekkora része nem használja soha az internetet, abban valamivel nagyobb arányt produkál, mint azok a régiók, amelyekhez képest az előző két méréshez hasonlóan teljesített.
Adat
Fontos