Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2023. január 23. 12:38 Élet

Forrósodik a levegő a gáztűzhelyek körül, ez már a kormánypárti sajtónak is feladja a leckét

Nemrégiben kiderült, hogy a gáztűzhelyek használata összefüggésbe hozható a gyermekkori asztma és más légzőszervi, keringési megbetegedések kialakulásával, így az Egyesült Államok Fogyasztói Termékbiztonsági Bizottsága felvetette a berendezések biztonságosabbá tételének, sőt, a betiltásuk lehetőségét is. A napokban nyilvánosságot kapott probléma heves, politikai töltetű vitákba torkollt, republikánus képviselők, tévés személyiségek, de még demokrata politikusok is kikeltek ellene.

Az indulatokat egyrészt a gáz elterjedtsége és kedvező megítélése fűti: az amerikai háztartások közel negyven százalékában főznek gázzal, ami olcsóbb, hatékonyabb és az ételek szempontjából is kedvezőbb opcióként égett be közvélekedésbe a huszadik század eleje óta az iparág hagyományosan erős marketingjének köszönhetően. Ezzel szemben áll demokratapárti városvezetők törekvése a gázhasználat visszaszorítására, amelyek révén például Berkeley városában az új épületekben nem kaphatnak helyet gáztűzhelyek és -kazánok.

Egyelőre a Fehér Ház nem adta jelét annak, hogy valóban betiltaná a gázkészülékeket, és a már említett, a kormánytól egyébként függetlenül működő bizottság is nyilvánvalóvá tette, hogy ha bármilyen korlátozás történik, az legfeljebb az új berendezésekre vonatkozhat – vagyis a meglévő készülékek használhatók maradnak, noha sokan ennek ellenkezőjét vizionálják. A feszültség mindenesetre már a magyar nyelvű sajtóban is érzékelhető, a fentebbiek ellenére kormányközeli lapok szinte kész tényként kezelik tiltást, de legalábbis klímaharcosok őrületeként emlegetik az elképzelést.

A gázkészülékek sorsa révén szított felháborodás az unió felé is kiterjedhet, egy friss jelentés ugyanis szintén azok betiltása mellett tesz javaslatot. Az európai épületállomány szén-dioxid kibocsátásának és energiaigényének csökkentésének céljából megfogalmazott elképzelés szerint a tetők és a házfalak felújítása mellett a földgáz alternatív energiahordozókkal történő kiváltására is szükséges. Igaz, az energiaárak emelkedése miatt a magyar miniszterelnök a gázhasználattal szemben foglalt állást tavaly nyáron:

Le kell jönni a gázról, mert az áram sokkal kisebb terhet jelent Magyarországnak

– fogalmazott Orbán Viktor, így az a különös helyzet állt elő, hogy az egyébként a kormányt támogató lapok valamelyest ellentmondanak neki.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet amerikai politika földgáz gázfelhasználás gáztűzhely Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.

G7.hu
2024. november 19. 09:27 Élet

Szentkirályi Balázs-díjat alapít a G7

A G7 szerkesztősége, volt munkatársai díjat alapítanak a tavaly elhunyt Szentkirályi Balázs emlékére, aki a G7 2017-es alapítástól súlyos betegségéig a gazdasági portál vezérigazgatója, szerkesztője volt.

Vermes Nikolett
2024. november 17. 06:09 Élet

Milyen esélyekkel indul egy elhagyott csecsemő a magánkórházban születetthez képest?

Szerető családban eltűnhetnek a kezdeti viszontagságok következményei, de fontos, hogy minél kevesebb időt töltsenek átmeneti körülmények között.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.