Talán mindenki, de egy magamfajta millenial számára biztosan hétköznapi dilemma, hogy mit kezdjünk egy egyszer/párszor viselt nadrággal vagy pulcsival. Még nem igazán piszkos vagy büdös, mégsincs az az érzete, mint egy frissen mosott ruhának. Ezért nem dobjuk ki a szennyesbe, de nem is tesszük vissza a szekrénybe, hanem kiszervezzük a problémát egy rendszeretőbb hozzátartozónknak vagy a pár nappal későbbi önmagunknak.
Így ezek a párszor használt ruhák leginkább egy széken vagy egy fotelban végzik, és saját tapasztalatom alapján elképesztő ütemben képesek szaporodni, ha kicsit kihagy a figyelmünk. A jelenségnek már van angol elnevezése is, chardrobe, amit ha nagyon le szeretnénk fordítani, akkor kénytelenek lennénk a székrény kifejezést használni.
A jelenség annyira elterjedt, hogy a világ egyik vezető fogyasztási cikkeket*mint például a Knorrt, a Ramát vagy a Domestost gyártó és forgalmazó vállalata, az Unilever is elkezdte kutatni. Arra jutott, hogy az Y-generáció tagjainak (angolul leginkább millenials, nagyjából a nyolcvanas évek eleje és a kilencvenes évek közepe között születettek) 60 százalékánál megszokott tevékenység a ruhák székekre tornyosítása.
A jelenség leginkább arra vezethető vissza, hogy egyre több ruhánk van, viszont egyre kevesebb időnk, legalábbis egyre kevesebb időt szeretnénk szánni a mosásra. A Reuters szerint az Y-generáció tagjainál az idő mellett fontos szempont, hogy környezetkímélőbbek legyenek.
Egy ilyen tömeges és lényegében megoldatlan gyakorlat egyben óriási üzleti lehetőség is a világ vezető mosószergyártóinak. Az ilyen cégek a korábbi évtizedekben leginkább azon versenyeztek, hogy minél hatékonyabb és kímélőbb mosószereket gyártsanak.
Az elmúlt években viszont már azzal is próbálkoznak, hogy alkalmazkodjanak a megváltozott igényekhez. Az Unilever most előállt egy Day2-nak elnevezett spray-vel, amely három dologra jó: illatosít, elsimítja a gyűrődéseket és lágyítja a ruha szövetét. A mosást nem helyettesíti, mert a foltokat és a szennyeződéseket nem távolítja el, csak lényegében felfrissíti a ruhákat.
A spray használata
Egy doboz spray ára 7,5 font (2730 forint), és egyelőre csak az Egyesült Királyságban kapható (illetve az Amazonon). A gyártó szerint a Day2 amellett, hogy időt spórol meg a mosással, környezetkímélő is. Egy doboz spray-vel egy teljes mosást ki tud váltani, amihez 60 liter víz szükséges. Jelenlegi ára azonban nem versenyképes egy mosáséval, ugyanis egy mosókapszula ára általában kevesebb száz forintnál.
Élet
Fontos