Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2018. szeptember 15. 13:30 Élet

Feltalálták a széken halmozódó félszennyes ellenszerét

Talán mindenki, de egy magamfajta millenial számára biztosan hétköznapi dilemma, hogy mit kezdjünk egy egyszer/párszor viselt nadrággal vagy pulcsival. Még nem igazán piszkos vagy büdös, mégsincs az az érzete, mint egy frissen mosott ruhának. Ezért nem dobjuk ki a szennyesbe, de nem is tesszük vissza a szekrénybe, hanem kiszervezzük a problémát egy rendszeretőbb hozzátartozónknak vagy a pár nappal későbbi önmagunknak.

Így ezek a párszor használt ruhák leginkább egy széken vagy egy fotelban végzik, és saját tapasztalatom alapján elképesztő ütemben képesek szaporodni, ha kicsit kihagy a figyelmünk. A jelenségnek már van angol elnevezése is, chardrobe, amit ha nagyon le szeretnénk fordítani, akkor kénytelenek lennénk a székrény kifejezést használni.

A jelenség annyira elterjedt, hogy a világ egyik vezető fogyasztási cikkeket*mint például a Knorrt, a Ramát vagy a Domestost gyártó és forgalmazó vállalata, az Unilever is elkezdte kutatni. Arra jutott, hogy az Y-generáció tagjainak (angolul leginkább millenials, nagyjából a nyolcvanas évek eleje és a kilencvenes évek közepe között születettek) 60 százalékánál megszokott tevékenység a ruhák székekre tornyosítása.

A jelenség leginkább arra vezethető vissza, hogy egyre több ruhánk van, viszont egyre kevesebb időnk, legalábbis egyre kevesebb időt szeretnénk szánni a mosásra. A Reuters szerint az Y-generáció tagjainál az idő mellett fontos szempont, hogy környezetkímélőbbek legyenek.

Egy ilyen tömeges és lényegében megoldatlan gyakorlat egyben óriási üzleti lehetőség is a világ vezető mosószergyártóinak. Az ilyen cégek a korábbi évtizedekben leginkább azon versenyeztek, hogy minél hatékonyabb és kímélőbb mosószereket gyártsanak.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkTényleg fehérebb lesz tőle a zokni? Bejutottunk a mosóporok csúcslaborjábaAzt hiszed, a mosás egyszerű dolog, és már mindent kitaláltak benne, aztán kiderül, hogy mérnökök hada dolgozik új technológiákon, és óriási pénzért kutatják, hogy milyen mosószert veszel majd méginkább.

 

Az elmúlt években viszont már azzal is próbálkoznak, hogy alkalmazkodjanak a megváltozott igényekhez. Az Unilever most előállt egy Day2-nak elnevezett spray-vel, amely három dologra jó: illatosít, elsimítja a gyűrődéseket és lágyítja a ruha szövetét. A mosást nem helyettesíti, mert a foltokat és a szennyeződéseket nem távolítja el, csak lényegében felfrissíti a ruhákat.


A spray használata

Egy doboz spray ára 7,5 font (2730 forint), és egyelőre csak az Egyesült Királyságban kapható (illetve az Amazonon). A gyártó szerint a Day2 amellett, hogy időt spórol meg a mosással, környezetkímélő is. Egy doboz spray-vel egy teljes mosást ki tud váltani, amihez 60 liter víz szükséges. Jelenlegi ára azonban nem versenyképes egy mosáséval, ugyanis egy mosókapszula ára általában kevesebb száz forintnál.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet mosópor unilever Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.

G7.hu
2024. november 19. 09:27 Élet

Szentkirályi Balázs-díjat alapít a G7

A G7 szerkesztősége, volt munkatársai díjat alapítanak a tavaly elhunyt Szentkirályi Balázs emlékére, aki a G7 2017-es alapítástól súlyos betegségéig a gazdasági portál vezérigazgatója, szerkesztője volt.

Vermes Nikolett
2024. november 17. 06:09 Élet

Milyen esélyekkel indul egy elhagyott csecsemő a magánkórházban születetthez képest?

Szerető családban eltűnhetnek a kezdeti viszontagságok következményei, de fontos, hogy minél kevesebb időt töltsenek átmeneti körülmények között.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.