Fél percnyi reklámért 2,5 milliárd forintot kapnak, mégsem biztos, hogy felhőtlen az öröm
Ezúttal is brutálisan drágán keltek el a hirdetési helyek a világ legnézettebb egynapos sporteseményére, a vasárnapi Super Bowlra. Egy félperces spotért 7 millió dollárt, azaz jelenlegi árfolyamon 2,5 milliárd forintot kell fizetni a Kansas City Chiefs és a San Francisco 49ers összecsapásának közvetítése alatt. A liga és a meccset közvetítő CBS azonban nem lehet maradéktalanul elégedett, ezúttal ugyanis nem nőtt az ár az egy évvel korábbi szinthez képest.
Az észak-amerikai profi amerikafutball-bajnokság (NFL) első döntője óta nem sokszor fordult elő, hogy nem lettek drágábbak a közvetítés idejére értékesített hirdetési helyek. Az első nagydöntőn 42 ezer dollárba került egy spot, ami az inflációt figyelembe véve mai értéken 372 ezer dollárt jelentene.
A jelenlegi hétmilliós díj elég jól mutatja, hogy a spotárak messze az inflációt meghaladó mértékben emelkedtek.1980 óta mindössze nyolc olyan év volt, amikor nem drágulást mutattak az adatok. Az idei a kilencedik.
Bár ilyen magas árak mellett a sportág szereplőinek első ránézésére nincs sok oka aggodalomra, a stagnálás így sem jó jel. A korábbi tapasztalatok alapján az árak emelkedése kedvezőtlen gazdasági helyzetben, vagy a nézettség csökkenése esetén szokott megállni. Most azonban nem voltak ilyen problémák: az NFL az egyik legjobb idényét zárta, a rájátszás konkrétan rekordnézettséget hozott, és az amerikai gazdaság is inkább pozitív meglepetéseket okozott az elmúlt hónapokban.
1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.
Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.
Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.