Fél percnyi reklámért 2,5 milliárd forintot kapnak, mégsem biztos, hogy felhőtlen az öröm
Ezúttal is brutálisan drágán keltek el a hirdetési helyek a világ legnézettebb egynapos sporteseményére, a vasárnapi Super Bowlra. Egy félperces spotért 7 millió dollárt, azaz jelenlegi árfolyamon 2,5 milliárd forintot kell fizetni a Kansas City Chiefs és a San Francisco 49ers összecsapásának közvetítése alatt. A liga és a meccset közvetítő CBS azonban nem lehet maradéktalanul elégedett, ezúttal ugyanis nem nőtt az ár az egy évvel korábbi szinthez képest.
Az észak-amerikai profi amerikafutball-bajnokság (NFL) első döntője óta nem sokszor fordult elő, hogy nem lettek drágábbak a közvetítés idejére értékesített hirdetési helyek. Az első nagydöntőn 42 ezer dollárba került egy spot, ami az inflációt figyelembe véve mai értéken 372 ezer dollárt jelentene.
A jelenlegi hétmilliós díj elég jól mutatja, hogy a spotárak messze az inflációt meghaladó mértékben emelkedtek.1980 óta mindössze nyolc olyan év volt, amikor nem drágulást mutattak az adatok. Az idei a kilencedik.
Bár ilyen magas árak mellett a sportág szereplőinek első ránézésére nincs sok oka aggodalomra, a stagnálás így sem jó jel. A korábbi tapasztalatok alapján az árak emelkedése kedvezőtlen gazdasági helyzetben, vagy a nézettség csökkenése esetén szokott megállni. Most azonban nem voltak ilyen problémák: az NFL az egyik legjobb idényét zárta, a rájátszás konkrétan rekordnézettséget hozott, és az amerikai gazdaság is inkább pozitív meglepetéseket okozott az elmúlt hónapokban.
Bulgáriában 11, Romániában 12,5, Magyarországon pedig 14 euró volt 2024-ben az egy órára jutó teljes munkaerőköltség. Szlovákia, Csehország és Lengyelország ennél egy szinttel magasabb sávban van.