Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2020. június 3. 11:30 Adat

Ebben az évezredben még nem volt ilyen kevés baleset márciusban

Ahogy arra számítani lehetett, jelentősen visszaesett a személysérüléses közúti közlekedési balesetek száma márciusban, amikor a koronavírus-járvány miatt sokkal kevesebbet közlekedtek az emberek. A statisztikai hivatal (KSH) kedden közzétett adatai szerint az idei harmadik hónapban 855 ilyen baleset volt, aminél kevesebbet márciusban az ezredforduló óta nem regisztráltak, de az összes hónapot nézve is csak kétszer alakult ennél is kedvezőbben a statisztika az elmúlt 20 évben.

 

Tavaly az első tavaszi hónapban például bő 40 százalékkal több baleset volt, igaz, ez a korábbi évekhez képest legalább akkora kiugrásnak számított, mint amekkora visszaesésnek az idei március. Ezer alá ezt megelőzően mindössze egyszer, 2013-ban ment márciusban a személysérüléses balesetek száma, és akkor is csak eggyel maradt el ettől.

A 855 eset még azokban a téli hónapokban is kevés lenne, amikor hagyományosan kevesebb a probléma az utakon. A legkevesebb baleset rendre februárban történik, nem függetlenül attól sem, hogy az a legrövidebb hónapja az évnek. A mostaninál azonban februárban is csak kétszer mértek jobb adatot, 2012-ben és 2013-ban.

 

A balesetet szenvedett emberek száma is jóval alacsonyabb volt a megszokottnál: 1079 sérültek és 29-en haltak meg. Utóbbi szám ugyanakkor annyira már nem kedvező: az idén januárban ennél is kevesebb volt a halálos áldozat az utakon.

Tulajdonképpen minden járműtípussal kevesebb balesetet okoztak, mint ami márciusban megszokott, sőt még a gyalogosoknál is masszív csökkenést mértek. Tavalyhoz képest a legnagyobb mértékben a kerékpárok és a robogók*egész pontosan a segédmotoros kerékpárok által okozott balesetek száma esett vissza, utóbbi feleződött. Sokkal ritkábbak voltak a karambolok, és jóval kevesebb gyalogost ütöttek el, de a farolás, felborulás, a pálya elhagyása kategóriába sorolt balesetből és álló tárgynak ütközésből többet regisztráltak, mint egy évvel korábban.

Nem lenne meglepő, ha áprilisi statisztika még a márciusinál is kedvezőbb adatokat mutatna, hiszen a koronavírus-járvány miatti veszélyhelyzetet csak március 11-én rendelte el a kormányzat, a kijárási korlátozásról pedig a hónap végén döntöttek, utóbbi ráadásul egész áprilisban érvényben volt, vidéken is csak május elején oldották fel.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÖsszeszedtük, hogy melyik autóval a legveszélyesebb balesetbe keveredniNem feltétlenül igaz, hogy minél drágább az autó, annál biztonságosabb.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Adat balesetek koronavírus személyi sérüléses balesetek Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Stubnya Bence
2024. november 21. 10:31 Adat, Közélet

Fogy a levegő a jövő évi magyar gazdasági növekedés körül

1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Torontáli Zoltán
2024. november 18. 11:30 Adat

Szlovákia előttünk van az egészségügyi költésekben, Románia és Lengyelország mögöttünk

Ha az országok saját lehetőségeihez viszonyítunk, az egészségügyre legkevesebbet áldozó öt uniós ország között van hazánk.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.