Idén átlagosan minden második héten újabb dél-koreai film jelenik majd meg a Netflixen (vagy legalábbis annak amerikai IP címekről elérhető kínálatában), mert amint a társaság helyi elnökhelyettese bejelentette, 2022-ben több mint 25 koreai premiert terveznek.
Tavaly óriásit ment a Squid Game (magyar címmel: Nyerd meg az életed) disztópikus sorozat, volt olyan időszak, amikor 94 országban ez volt a legnézettebb film a teljes netflixes tartalmon belül. A Squid Game sikere aztán magával húzta a Hellbound című sorozatot is, ennek csak a premierje alatt több mint 43 millió órányi nézettséget értek el.
Ahogy a Bloomberg írja, a Netflixnek jó oka van arra, hogy megpróbálja meglovagolni a Squid Game sikerének hullámait, 2016 óta ugyanis több mint 1 millió dollárt ruházott be koreai filmek készítésébe, és mivel az ázsiai régióban a koreai tartalmak hagyományosan jól mennek, ezek hátán megpróbálhatja növelni a nézőbázisát – amely potenciálisan 4,3 milliárd lakost jelent. 2016 és 2021 között a Netflix összesen 130 koreai filmet vagy sorozatot mutatott be, igazi nemzetközi áttörést azonban csak a Squid Game-mel tudott elérni.
Vállalat
Fontos