Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. március 11. 16:13 Tech

Majdnem akkora szélturbinákat kezdenek építeni, mint az Eiffel-torony

Egy szélturbina teljesítményét alapvetően két módon lehet megnövelni: vagy nagyobb lapátokat kell rá szerelni, vagy magasabbra kell tenni, ahol a szél egyenletesebben és kiszámíthatóbban fúj. Ha mindkét irányban gondolkodnak a mérnökök, az a legjobb, és hogy ez így is van, arra a GE adta a legújabb példát.

Ahogy a Vox emlékeztet, a gigantikus szélkerekeknek Európa az egyik legjobb terepe, mert a tengeri szélerőmű parkokban a mérnöki tudáson kívül semmi sem szab gátat a méret növelésének. A GE megújuló energiákkal foglalkozó ága a napokban jelentette be, hogy 400 millió dollárt fektet egy olyan szélturbina fejlesztésébe, amely a világ legnagyobbja lesz, és várhatóan 2021-től kezdhetik telepíteni.

A Haliade X 260 méterre fog kiemelkedni a tengerből, összehasonlításképp: az Eiffel-torony magassága 300 méter. Egyetlen ilyen torony évente 67 gigawattóra energiát fog termelni, vagyis el lehet vele látni 16 ezer átlagos fogyasztású európai háztartást.

Fotó: GE

A Voxnak nyilatkozó amerikai szakértő szerint egyébként az Amerikában telepített szélturbinák átlagos magassága jelenleg 142 méter, a medián adat ennél kicsit nagyobb, 152 méter. Ez ott majdnem az elérhető maximum, mert az ennél magasabb építményekre olyan speciális szabályok vonatkoznak, amelyek miatt nem éri meg a felépítésük.

Az óriási méreteknek van még egy nagy előnye, a kiszámíthatóbb, egyenletesebb teljesítménynek köszönhetően a szélturbina által megtermelt áramot sokkal könnyebb beilleszteni az energetikai hálózatokba, mert nem okoz olyan hullámhegyeket és völgyeket, amelyeket állandóan a hagyományos erőművek átállításával kell kompenzálni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech Eiffel-torony megújuló energia szél szélerőmű szélturbina Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Bucsky Péter
2024. április 23. 04:33 Élet, Tech

Sikerült volna csökkenteni az autók fogyasztását, helyette jöttek a SUV-ok

Hiába szorgalmazza az Európai Unió, hogy legyenek egyre kevésbé szennyezők a személyautók, a városi terepjárók miatt egyre rosszabb a helyzet.

Bucsky Péter
2024. március 28. 12:41 Támogatói tartalom, Tech

Hidrogén-rásegítéses elektromos autóbuszokkal hatékonyabban zöldíthető a hazai buszállomány

Még keresik az ideális alternatív megoldást a buszüzemeltetők, de a Mercedes-Benz hidrogénes megoldása költséghatékony működésével áttörést hozhat a fenntartható közösségi közlekedésben.

Pintér Róbert
2024. március 15. 04:36 Tech, Világ

Már most is nyomasztó a totális megfigyelőrendszer Kínában, de lesz ez még rosszabb

Az új technológiák lehetővé teszik egy digitális szörnyállam létrejöttét, Kína egyre inkább annak intő példája, hogyan ne akarjunk társadalmat építeni.

Fontos

Mészáros R. Tamás
2024. május 2. 04:32 Világ

Egyre több az elektromos autó, egyre több a panasz is Kínában

A kínai vásárlók nagyobb hatótávolságot és jobb tölthetőséget várnak, nő az elektromos autókkal elégedetlenek aránya. Délkelet-Ázsiában ugyanakkor egyre jobban megy a biznisz a kínai gyártók számára.

Torontáli Zoltán
2024. május 1. 04:34 Élet, Vállalat

Hogyan lehet olcsóbb az Afrikából ideszállított eper, mint a magyar?

Az semmi, hogy a görög-spanyol-egyiptomi szamóca olcsóbb, mint a magyar, de lassan a német-holland-belga is az lesz, ha nem fejlesztjük sürgősen az ágazatot.

Váczi István
2024. április 30. 04:37 Világ

Olyan lehetőség előtt áll az orosz hadsereg Ukrajnában, mint utoljára két éve

Nem sikerült kihúzniuk az ukránoknak jelentősebb területveszteség nélkül a lőszerutánpótlás és létszámbeli erősítés beérkezéséig, és az is kérdés, nem kerülnek-e még nagyobb bajba.