Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2021. október 20. 09:28 Vállalat

Fizetésképtelen az egykor agyontámogatott német fapados reptér, Frankfurt-Hahn

A Flughafen Frankfurt-Hahn GmbH tegnap bejelentette a helyi cégbíróságnak, hogy nem tudja fizetni a számláit, azaz csődvédelembe menekült – írja a Wirtschaftswoche német gazdasági lap. Ennek a gyakorlatban az a következménye, hogy a repülőtér üzemeltetőjéhez csődbiztost neveznek ki, aki megpróbálja levezényelni a cég átalakítását, és erre az időre a fizetési kötelezettségek alól mentesül a társaság. Az egykor szebb napokat látott reptér mostantól a túlélésért küzd.

A bajba jutott cég 82,5 százalékos tulajdonosa 2017 augusztusa óta a HNA Airport Group GmbH, de Hessen tartomány is benne van még a társaságban 17,5 százalékkal. A repülőtér egy régi amerikai katonai bázisból lett az ezredforduló után fellendülő európai fapoados repülés egyik kedvelt célpontja, sokáig a Ryanair egyik legfőbb bázisának számított.

A magyar-német viszonylatban is jelentős reptéren 2008-ban még 3,9 millió utas fordult meg, összehasonlításul: ez akkor körülbelül a fele volt a Budapesti Liszt Ferenc repülőtér forgalmának. Még 2010-ben is a 11. legnagyobb német reptér volt (nem csak a fapadosokat számolva). Azóta azonban a frankfurt-hahni forgalom nagy ütemben csökkent, 2019-ben, a járvány előtti utolsó teljes évben már csak 1,4 milliós volt, az utóbbi években már a Ryanair is máshova koncentrálta az erőit.

Ez utóbbi annak fényében is fontos, hogy az ír fapados ottani terjeszkedését kezdetben nagyon erős, közvetett állami támogatásként is felfogható marketing kampányok segítették. A Lufthansa a reptér és a Ryanair közötti szerződéseket meg is támadta, azzal érvelve, hogy az adófizetők pénzéből közvetve eurómilliók áramlottak támogatásként a cégekhez, ami a szabad piaci versenyt sértette, ám sem a helyi, sem az európai bíróság nem adott neki igazat.

A repülőtér egyébként a járvány hatására növelni tudta az áruszállító forgalmát, a világszerte megnövekedett online vásárlások és a szárazföldi logisztikai nehézségek egyaránt növelték a cargoforgalom iránti igényt, a személyszállítás azonban lehúzta az eredményeket. A cégnek van egy üzleti terve, amely szerint leghamarabb 2024-ben lehetne nyereséges.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat csőd fapados fizetésképtelenség Frankfurt Hahn repülés Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2025. április 1. 10:54 Pénz, Vállalat

A NER-t is egyre jobban elérheti a kormány inflációs harca

A bankoknál árstopot vezetne be a kormány, a távközlési cégektől pedig 10 százalékos árcsökkentést várnak. Ezt már a NER milliárdosai is megérezhetik.

Jandó Zoltán
2025. március 28. 06:09 Közélet, Vállalat

A NER legpazarlóbb lopása lehet a jegybanki alapítványok botránya

Voltak már hasonló nagyságú korrupciógyanús ügyek, de olyan valószínűleg még nem, ahol ennyire hatékonytalanul forgatták át magánkezekbe a közvagyont.

Bucsky Péter
2025. március 27. 06:08 Közélet, Vállalat

Rejtélyes közvetítőnek is csurran-cseppen az ezermilliárdos orosz-magyar olajbizniszből

A magyarországi orosz olajimport számottevő része egy olyan közvetítő cégen keresztül érkezett, amely rendre Mol-közeli ügyletekben tűnt fel.

Fontos

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.

Hajdu Miklós
2025. március 29. 15:04 Világ

Európában a klímavédelem nyírta ki az olcsó kisautókat, Amerikában Trump vámjai fogják

Az áremelkedés miatt jellemzően az olcsóbb és kisebb típusok tűnhetnek el az amerikai autópiacról. Ilyeneket már Európában is egyre nehezebb találni.