Hírlevél feliratkozás
G7.hu
2021. január 10. 18:01 Közélet, Podcast

A legmagasabbra jutott magyar multimenedzser, aki készül az elektromos autózásra

A Hold és a G7 közös beszélgetéssorozatának vendége Kapitány István, a Shell globális alelnöke, aki 1987 óta dolgozik az olajtársaságnál. Ő a legmagasabbra jutott magyar multimenedzser, akinek jelenleg 80 ország tartozik az irányítása alá. Itthon is vállal tisztséget, jelenleg a Menedzserszövetség elnöke.

„Hallo, Kapitány István vagyok, elhoztam magammal a feleségemet, a két lányomat, a két németjuhászt és a papagájt” – ez az egymondatos felszólalás volt Kapitány István legsikeresebb beszéde, amit németországi kinevezése apropóján tartott, némettudás nélkül, egy asztal tetején állva, évtizedekkel ezelőtt. Majd széttépte és kidobta a tanácsadók által előre elkészített stratégiát. Hogy miért volt ez nagy siker, ezt elmeséli az alábbi beszélgetésben Veiszer Alindának.

 

Jól, viccesen és lendületesen kommunikál, folyamatos párbeszédben van, figyel. Ő úgy foglalja össze, hogy szereti az embereket, ez az egyik titka. És valóban, fel tudja idézni, hogy négy éve, 2016-ban ki lett a világ legjobb kutasa. (Egy siketnéma pakisztáni fiú.) 37 év egy nagyvállalatnál mindig feljebb lépkedve már önmagában komoly siker. De nem csak a pozíció az érdekes számára, hanem a számok is. A Shell 2020-as nyereségének 80 százalékát az ő csapata hozta össze.

A Shell is részese lenne az elektromos átalakulásnak

A szennyező olajcég vezetésével párhuzamosan persze zajlik a világ energiatérképének átalakulása is. Az ökológiai célok egyre fontosabbak, a választási kampányok, vállalati szlogenek elmaradhatatlan elemei. Amerika frissen választott elnökének hírére nőni kezdtek az elektromos autó részvények árfolyamai: az új elnök vissza akarja vezetni az USA-t a párizsi egyezménybe. Hogyan érinti ez a Shellt? Hogyan teljesíthető a cég által vállalt zeró kibocsátási terv 2050-re, és nem elkésett-e az irányváltás?

Hogy neki mikor lesz elektromos autója, azt még nem tudja, de biztos abban, hogy a következő években felpörög az iparág, ami jelenleg szinte láthatatlanul aprócska. Kínában a Shell már elektromos töltőállomásokat telepít, a nyitási napon 40 százalékos kihasználtsággal, ugyanez a szám az Egyesült Királyságban 4 százalék, szóval bőven van még tennivaló. Ugyanakkor ő kereskedőként is biztos abban, hogy ami az embereknek tetszik, az népszerű lesz és hódítani fog. Az elektromos autó pedig ilyen.

Nemcsak világpolitikai trendekről beszélgettünk vele, hanem kértük arra is, hogy engedjen betekintést a saját életébe is – követi-e a magyar híreket? Sportol-e? Mit csinál utazás helyett a legmagasabbra jutott magyar menedzser? Aki a fenti hang mellé képet is szeretne, annak 

 

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Közélet Podcast Kapitány István Shell Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Hajdu Miklós
2024. május 10. 14:02 Közélet

Furcsa szimbóluma lesz a magyar-kínai közeledésnek a cseresznye és a marhasperma

Infrastrukturális beruházások előkészítése mellett a cseresznye és a szarvasmarhafélék örökítőanyagának kiviteléről is megállapodott a magyar kormányfő a kínai elnökkel.

Mészáros R. Tamás
2024. május 10. 05:20 Közélet, Világ

Magyarország üdvözli, az Európai Bizottság egyre inkább üldözi a kínai cégeket

Az európai politikai hangulat már egyértelműen a kínai kapcsolatok újragondolásának irányába mutat, miközben a magyar kormány a 2010-es években ragadt.

Stubnya Bence
2024. május 9. 05:33 Közélet

A kormány és a multik sem járnak rosszul az ország gazdasági függőségével

A magyar és a lengyel nemzeti kormány is jobban támogatta a multik beruházásait az elődeinél. Egy új tanulmány szerint ez nem ellentmondás, az EU szabályaiból következik.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. május 9. 15:47 Adat, Élet

Durván az olcsó élelmiszerek felé lökte az infláció a bevásárlásokat

A vásárlások értéke jóval nagyobb mértékben csökkent tavaly is, mint a volumen, vagyis nagyon nagy arányú volt a lefelé vásárlás.

Hajdu Miklós
2024. május 9. 13:33 Vállalat

A mostani miniválság mutatja, miért veszélyes az akkugyáraknak való kiszolgáltatottság

A hazai ipar és gazdaság erősen megérzi az akkumulátorok iránti kereslet mostani, enyhe gyengélkedését is, ami figyelmeztető jel a jövőre nézve.

Stubnya Bence
2024. május 9. 10:06 Adat

Uniós élmezőnyben van az összes magyar régió az autók számának növekedése alapján

Csak román régiók hagyták le a magyarokat a lakosságarányos autók számának bővülésében. A legszegényebb magyar régiókban volt a legnagyobb növekedés.