Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. július 31. 17:06 Élet, Vállalat

Egy éve csak az OTP pénze parkol a József Nádor téri mélygarázsban

Majdnem egy éve, 2019. augusztus végén adták át Budapest belvárosában a felújított József Nádor teret, amely alá egy háromszintes, 525 férőhelyes, akadálymentesített, kerékpártárolóval, elektromosautó-töltővel és autómosóval felszerelt mélygarázst is építettek.

A parkolót a Belvárosi Mélygarázs Üzemeltető Kft. működtetné, ha nem állna üresen. A garázs be- és kijáratát egy-egy piros-fehér szalag csúfítja, nehogy megpróbáljon valaki lehajtani az első szinten lévő, ráccsal zárt kapuhoz.

A József Nádor téri mélygarázs bejárata. Fotó: G7

Milanovich Attila ügyvezető igazgató kérdésünkre azt mondta, a cég

a mai napig nem tudta átvenni az építtetőtől a mélygarázs üzemeltetését, a garázs zárva van.

Azt javasolta, hogy a nyitással kapcsolatban forduljunk az építtetőhöz, az OTP Ingatlan Zrt.-hez.

A József Nádor téri mélygarázs kijárata. Fotó: G7

Az OTP-csoport cége viszont nem árult el részleteket arról, hogy miért nem tudták átadni a létesítményt, és mikorra várható a nyitás, csak annyit közölt, hogy:

Köszönjük kérdésüket, amint megnyithat a mélygarázs, tájékoztatni fogjuk Önöket és a budapestieket is.

Az Index egyik 2018 tavaszi cikkében az OTP azt mondta, hogy 690 millió forintot fizetett azért a jogért, hogy a mélygarázst megépíthesse és 50 évig üzemeltethesse (az építés költsége nem ismert). A garázs bevételéből az önkormányzat nem részesedik, de az ingatlan 50 év múlva a tulajdonába kerül. Hogy 2070 környékén mit fog érni egy ilyen létesítmény – egyáltalán, akkor milyen autók és milyen közlekedési rendszerek lesznek Budapesten -, azt elég nehéz megjósolni. Gondoljunk például arra, hogy az 1970 óta eltelt fél évszázadban mennyit változtak a körülmények, de az biztos, hogy a belvárosi önkormányzatnak lesz majd egy saját tulajdonú háromszintes föld alatti létesítménye.

A megállapodás szerint az önkormányzat addig nem jut parkolóhelyekhez a garázsban, viszont 58 helyet kedvezményesen vehetnek majd igénybe a kerületi lakók, ha a garázs megnyílik.

Vitézy Dávid, aki jelenleg az állami hátterű Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója, a 2018-as Index-cikkben tévútnak nevezte a belvárosba épített mélygarázsok koncepcióját, különösen úgy, hogy parkolási helyek a felszínen is maradtak. Az önkormányzat viszont egy 2006-os megállapodásra hivatkozva azt mondta, hogy a lakóknak és az áruszállítóknak van szükségük felszíni parkolásra, és a tér rendezéséről kötött szerződésbe ezért került bele a kitétel.

A József Nádor téri mélygarázs porosodó, üzemen kívüli liftje. Fotó: G7

A téren annyira nem szűnt meg a felszíni parkolás, hogy körülbelül 70 autó ma is elfér a sokat kritizált, többek között fakivágásokkal is rendbe tett park körül (a helyek egy része árupakolásra van fenntartva, ezért ott várakozni nem, csak megállni lehet).

A tér parkolási lehetőségeit jól ki is használják az autósok, a nyaralószezon kellős közepén, hétköznap délután szinte alig lehet helyet találni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Vállalat átadás belváros József Nádor tér mélygarázs OTP Ingatlan parkolás Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. november 22. 06:04 Élet, Vállalat

Rá fognak kényszerülni a kisebb boltok is, hogy visszavegyék a palackokat

Az eddigi számok arra utalnak, hogy ha továbbra sem szerződnek le a MOHU-val, akkor maguk alatt vágják a fát.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.

G7.hu
2024. november 19. 09:27 Élet

Szentkirályi Balázs-díjat alapít a G7

A G7 szerkesztősége, volt munkatársai díjat alapítanak a tavaly elhunyt Szentkirályi Balázs emlékére, aki a G7 2017-es alapítástól súlyos betegségéig a gazdasági portál vezérigazgatója, szerkesztője volt.

Fontos

Holtzer Péter
2024. november 23. 06:07 Podcast

Sokkal jobban is lehet segíteni a középiskolásokat a pályaválasztásban

Pályaorientáció alatt leginkább egyszeri ismeretátadást szoktak érteni, pedig fontos lenne a diákokat végigkísérni a 9. osztálytól érettségiig.

Hajdu Miklós
2024. november 22. 11:05 Közélet, Vállalat

Négy gyártól várja a gazdasági csodát a kormány, és mindannyian megérezzük, ha nem jön el

A kormány mintha túl gyors felfutással számolna az új autó- és akkumulátorgyáraknál, ami fokozza a jövő évi pénzügyi terveket övező kockázatokat.

Hajdu Miklós
2024. november 21. 14:01 Vállalat

Éledezik az európai autópiac, de több ezer ember állását ez már nem menti meg

Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.