Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. szeptember 19. 10:03 Élet, Világ

A fröccsnek annyi, ha ilyen tempóban tör előre az alkoholos ízesített szóda

Szeptember első hétvégéjén Amerikában kisebb pánik tört ki. Hiánycikk lett a White Claw, vagyis az ital, amely letarolta az idei nyarat, és amelyből most már annyit isznak a tengerentúlon, hogy a gyár akkor sem tudja kielégíteni a keresletet, ha éjjel-nappal megy.

Mi ez az új őrület? A White Claw egy ősrégi, de újabban hirtelen nagyon népszerűvé vált italpiaci szegmens, az alkoholos ízesített szóda (hard seltzer) vezető márkája. Az iparnak sikerült (megint) feltalálnia és jól marketingelnie a meleg vizet: ezekben a rém egyszerű italokban 5 százaléknyi alkoholt és némi ízesítőszert öntenek fel szódavízzel. A “tiszta” verzióban persze még ízesítő sincs.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkHa minden vodka ugyanabból áll, akkor miért hatszor drágább az egyik, mint a másik?Nem mindegy, hogyan állítják elő az alkohol és a víz keverékét. De alapvetően mégis ugyanolyan.

Ez messze nem vodka, de nem is sör, és még csak nem is fröccs, bár pont az az érdekessége, hogy egy kicsit mindegyikhez hasonlítható. Az alkoholtartalomnak a recept szerint valamilyen (természetesen gluténmentes) gabona erjesztett cukortartalmából kell származnia, ennyiben kikacsint a sörre, összességében azonban egy gyümölcsízű szódás ital, ebben viszont a fröccsre hasonlít. A White Claw-nak persze esze ágában sincs fröccsízűnek lennie, jelenleg a sokkal divatosabb cseresznye, grapefruit, lime, málna és mangó ízekben gyártják.

A népszerűség legfontosabb eleme azonban pont egy másik, a sörtől és a bortól való lényeges különbség: az ízesített szóda mindkettőnél kevesebb kalóriát tartalmaz (egy tipikus adagra vonatkoztatva), ezért jobban illeszthető a divatos diétákba. Egy 3,5 decis amerikai kiszerelésű White Claw-ban mindössze 2 gramm szénhidrát van.

A White Claw 2016-ban indult az amerikai piacon (a kanadai Mark Anthony Group of Companies gyártja), de csak idén tört át. Idén viszont nagyon: a nyáron éves összehasonlításban 320 százalékkal emelkedett a forgalma.

A White Claw uralja jelenleg a világpiac közel 60 százalékát, a maradék 40 százalékon pedig főként három másik márka, a Truly Hard Seltzer, a Bon & Viv Spiked és a Four Loko osztozik. A White Claw Európában egyelőre csak az Egyesült Királyságban és Svédországban kapható, de a trendeket nézve elég hamar el fogja lepni a kontinens több országát is, ha a gyártás lépést tud tartani a kereslettel.

A világ nagy italgyártói persze próbálnak saját szódákat fejleszteni, de egyelőre még fáziskésésben vannak. Az AB InBev csak a nyár végére tudta kihozni a Natural Light Seltzer nevű saját szódáját, és hogy megkülönböztesse magát, rögtön feltolta az alkoholtartalmat 6 százalékra, árban pedig 20 százalékkal a piacvezető alá ment.

Piaci adatok szerint eddig 515 millió dollárért adtak el alkoholos szódákat idén, ez egyelőre csak 3 százaléka a sörpiac méretének, 2021-re viszont 2,5 milliárd dollár lehet a forgalom. Az éves növekedés ütemét 66 százalékosra jósolják, ami óriási üzleti lehetőséget tartogat.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Világ alkoholos szóda bor fröccs ital sör szóda White Claw Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. május 9. 15:47 Adat, Élet

Durván az olcsó élelmiszerek felé lökte az infláció a bevásárlásokat

A vásárlások értéke jóval nagyobb mértékben csökkent tavaly is, mint a volumen, vagyis nagyon nagy arányú volt a lefelé vásárlás.

Váczi István
2024. május 7. 16:33 Élet

Elkezdődött a G7 új korszaka

Újult erővel, több és frissebb cikkel térünk vissza.

Torontáli Zoltán
2024. május 5. 05:32 Élet, Világ

Már egészen messziről is átjárnak a magyarok Szlovákiába élelmiszerért

Tényleg megéri 80-100 kilométerről rendszeresen kijárni cigiért, sörért, sajtért és sok minden másért? Egyre többen gondolják úgy, hogy igen.

Fontos

Hajdu Miklós
2024. május 10. 14:02 Közélet

Furcsa szimbóluma lesz a magyar-kínai közeledésnek a cseresznye és a marhasperma

Infrastrukturális beruházások előkészítése mellett a cseresznye és a szarvasmarhafélék örökítőanyagának kiviteléről is megállapodott a magyar kormányfő a kínai elnökkel.

Jandó Zoltán
2024. május 10. 10:14 Adat

Ötszázszor több tao-pénz jutott a felcsúti focinak, mint az országos átlag

Az egy lakosra jutó tao-támogatás Felcsúton meghaladta a 20 millió forintot.

Mészáros R. Tamás
2024. május 10. 05:20 Közélet, Világ

Magyarország üdvözli, az Európai Bizottság egyre inkább üldözi a kínai cégeket

Az európai politikai hangulat már egyértelműen a kínai kapcsolatok újragondolásának irányába mutat, miközben a magyar kormány a 2010-es években ragadt.